kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

زیباکلام: حتی یک وعده روحانی عملی نشد(خبر ویژه)

یک حامی انتخاباتی روحانی می‌گوید او حتی به یکی از وعده‌های خود عمل نکرده و مردم را ناامید ساخته است.



صادق زیباکلام در گفت‌وگو با فرارو از تردید جدی مردم نسبت به مدعیان اصلاحات و اعتدال خبر داده و افزود: «مجلس دهم و فراکسیون امید که وقتی عارف را به رهبری خود انتخاب کرد بیش از 105 عضو داشت واقعا چه گامی را در جهت حل مشکلات و بهبودی امور و پیشرفت و ترقی کشور برداشت؟ عین همین پرسش درباره آقای روحانی هم مطرح می‌شود.»
وی ادامه داد: «در میان آن 24 میلیونی که به آقای روحانی رای دادند کم نبودند کسانی که برای حضور در انتخابات، تردید داشتند و مطمئن نبودند که آیا کار درستی می‌کنند یا خیر اما آنها به خاطر اصرار چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت کردند. حالا همان‌ها از آقای زیباکلام می‌پرسند یادت هست چقدر برای حضور در انتخابات، اصرار کردی؟»
زیباکلام می‌گوید: «اما سران اصلاح‌طلب هیچ‌وقت در این چهار سال عمر مجلس دهم و در این دو سال و اندی که از عمر دولت آقای روحانی می‌گذرد هیچ سیاست یا موضع‌گیری مشخصی اتخاذ نکردند.»
وی ادامه داد: «با کلمات زیبا، کلی‌گویی و سخنان زیبا نمی‌توانید مردم را یک عمر با خود نگه دارید. جامعه از آقای خاتمی انتظار داشت که بیاید توضیح بدهد.
او افزود: «اگر آقای روحانی به وعده‌ها پشت کرده، آقای خاتمی، عارف و در کل اصلاح‌طلبان باید پاسخگو باشند که چرا چنین شد؟ مردم می‌پرسند شما گفتید بیایید رای بدهید حالا چرا دولت روحانی به یک دانه از مطالبات توجه نمی‌کند؟ اما اصلاح‌طلبان و سران اصلاحات به جز سکوت و باز هم سکوت هیچ پاسخی به مردم ندادند. مردم اسباب‌بازی ما نیستند.
ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم رای بدهید، اما وقتی مردم رای دادند و روحانی این‌طور و فراکسیون امید آن‌طور شد، ما سکوت کنیم و انگار نه انگار که ما هم در این وسط نقش داشتیم. کاری که متاسفانه خاتمی کرد.»
زیباکلام گفت: «آن 24 میلیونی که به آقای روحانی رای دادند بیش از اینکه از آقای روحانی عصبانی باشند از آقای خاتمی عصبانی هستند، چون آقای خاتمی باعث شده است که آنها به روحانی رای بدهند، ولی آقای خاتمی جز سکوت و باز هم سکوت کاری نکرده است.»