kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴

آمادگی قرارگاه خاتم برای ساماندهی مناطق محروم حاشیه اهواز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از ارائه طرح جامع ساماندهی مناطق محروم حاشیه شهر اهواز به استاندار خوزستان خبر داد.



سعید محمد در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در حاشیه مراسم ارسال 12 هزار بسته معیشتی به مناطق محروم استان خوزستان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب، مبنی بر محرومیت‌زدایی، مردم‌داری و مردم‌یاری در مناطق محروم کشور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طرح جامع ساماندهی مناطق محروم حاشیه شهر اهواز را تدوین و به استاندار محترم خوزستان ارائه کرده است.
وی افزود: در صورت موافقت، این قرارگاه آمادگی دارد مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز شامل کوت‌عبدالله، حصیریه، عین دو و... را ساماندهی کند. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گرچه اجرای ابرپروژه‌های زیادی را در کارنامه خود دارد اما به منظور بهبود رفاه اقشار ضعیف جامعه، در شعاع 70 کیلومتری پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور پس از شناسایی مشکلات روستاها و مناطق کمتربرخوردار، اقدام به محرومیت‌زدایی از آنها می‌کند.
محمد افزود: این امر علاوه بر ایجاد بارقه امید در بین مردم مناطق محروم، زمینه عمق‌بخشی انقلاب و تحکیم پیوند مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم می‌سازد.گفتنی است، به علت وجود مشکلات فراوان در حاشیه شهر اهواز، ضروری است تا کمیته انتظامی امنیتی در شورای شهر اهواز تشکیل شود تا به مشکلات امنیتی این مناطق رسیدگی کند. یکی از مشکلات مناطق حاشیه شهر اهواز و مناطق محروم از جمله ملاشیه عدم تعیین محدوده مناطق شهر است. تنها درمانگاه موجود در این منطقه به دلیل نبود پزشک و پرسنل متخصص وضعیت خوبی ندارد. آب آشامیدنی این مناطق بی‌کیفیت است و سرازیر شدن فاضلاب به نحوی است که در خیابان‌ها برکه تشکیل شده است.
در استان خوزستان 850 هزار حاشیه‌نشین وجود دارد که این جمعیت از جمعیت هرکدام از پنج استان ایلام، خراسان شمالی، سمنان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد بیشتر است. حالا بیشتر مهاجرت‌های استان خوزستان درون‌استانی بوده است و در سال‌های گذشته بسیاری از ساکنان مناطقی که کشت دیم داشته‌اند مهاجرت کرده‌اند و حاشیه‌نشین شهرها شده‌اند. با اين تفاسير اواخر سال گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی گفت: مهار حاشیه‌نشینی در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان به بنیاد مسکن واگذار شده است. ‌اما انگار کاري انجام نشده است. نصف جمعیت حاشیه‌نشین استان خوزستان در شهرستان اهواز ساکن هستند.