kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
نوبخت:

برای پرداخت‌های آخر سال مشکلی نداریم

با تصویب رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای پرداخت عیدی کارکنان و بازنشستگان، حدود ۱۲۰ هزار تومان به رقم پیش‌بینی شده برای عیدی امسال افزوده شده است.





به گزارش ایسنا، به تازگی هیات دولت و طبق روال هر ساله، مبلغ عیدی کارکنان را بررسی و تصویب کرد که قرار شد تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای شاغلان و بازنشسته‌ها پرداخت شود. این در حالی است که طبق ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز عیدی کارکنان در هر سال پنج هزار است که با توجه به ضریب حقوق میزان نهایی عیدی تعیین می‌شود و بر این اساس در بودجه ۱۳۹۸، یک میلیون و ۷۸ هزار تومان برای عیدی تعیین شده بود.
اما آنچه که هیات دولت تصویب کرده بالاتر از این رقم است که دلیل آن براساس آنچه نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه - توضیح داده است به درصد افزایش حقوق برمی‌گردد. وی گفته از آنجا که رشد حقوق در سال‌جاری۲۰ درصد بوده است، در نهایت رقم عیدی نیز متناسب با آن تعیین شد. لازم به ذکر است که عیدی کارکنان در پایان بهمن‌ماه و همراه با حقوق این ماه به حساب‌شان واریز خواهد شد. همچنین در لایحه بودجه سال آینده میزان عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده که البته میزان افزایش حقوق حدود ۱۵ درصد خواهد بود.
در همین حال، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از واریز بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق خزانه برای پرداخت بازنشستگی‌های عقب افتاده در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: برای پرداخت‌های آخر سال مشکلی نداریم و امسال به غیر از افزایش۲۰ درصدی حقوق، حدود ۳۳ درصد پرداختی‌های جاری در بخش انسانی یا پرسنلی افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در یکصدودهمین نشست اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه ماه آینده که اسفند است، یکی از مهمترین پرداخت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور را خواهیم داشت، افزود: توانستیم برای دو ماه آینده سیاست‌گذاری مالی خوبی داشته باشیم و با همه این سختی‌ها و مشکلات، برای پرداخت‌ها مشکلی نخواهیم داشت. وی ادامه داد: بودجه ما در قانون ۴۴۸ هزار میلیارد تومان تصویب شده بود اما با توجه به شرایط این میزان بودجه به ۳۸۳ هزار میلیارد تومان تقلیل یافت.
البته یک بودجه اصلاحی نیز با مبلغ ۳۸۶ هزار میلیارد تومان تهیه کردیم و آنچه استفاده می‌کنیم بر اساس همین بودجه فعلی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ماه گذشته باخبر شدم بخشی از پرداخت‌های بازنشستگی در سیستم وزارت بهداشت پرداخت نشده و قرار است بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق خزانه امروز یا فردا به منظور این پرداختی‌ها واریز شود.