kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان پاریس

پایان کار ایران با ۲ مدال طلا و یک برنز یک سهمیه کاراته در المپیک قطعی شد

پرونده کاراته کاهای ایران در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان پاریس با دو طلا و یک برنز و قطعی شدن یک سهمیه المپیک بسته شد.



سرویس ورزشی-

مسابقات لیگ جهانی کاراته با حضور ۷۰۳ کاراته کا از ۹۳ کشور جهان از روز جمعه چهارم بهمن ماه به میزبانی فرانسه در سالن «پیردوکوبرتن» شهر پاریس آغاز شد و یکشنبه شب با برگزاری دیدارهای نهایی به پایان رسید. در این دوره از مسابقات تیم ملی کاراته ایران موفق به کسب دو طلا و یک برنز شد. حمیده عباسعلی و بهمن عسگری دو نشان طلا و صالح اباذری نیز یک نشان برنز برای تیم ملی ایران کسب کردند. عسگری با امتیازاتی که از این مسابقات به دست آورد، کسب سهمیه خود برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را قطعی کرد.
در فینال وزن 75- کیلوگرم مردان، بهمن عسگری با غلبه بر لوگان داکوستا از فرانسه، دارنده نقره کاراته وان اسپانیا ۲۰۱۹ با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد و مدال طلا را بر گردن بیاویزد.او حریفانی از فنلاند، بلاروس، روسیه و شیلی را شکست داده و فینالیست شده بود. بهمن عسگری در لیگ کاراته وان شیلی نیز که کمتر از 20 روز برگزار شد به مدال طلا رسیده بود.
در فینال وزن 68+ کیلوگرم بانوان بین حمیده عباسعلی و ملتم هوکااوغلو از ترکیه برگزار شد و این نماینده ایران بود که با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد.عباسعلی پس ازاستراحت در دور اول، کاراته کاهایی از دانمارک، اسلواکی، فرانسه و بلغارستان را شکست داده بود. عباسعلی در لیگ سری آ شیلی نیز به مدال طلا دست یافته بود. سارا بهمنیار نیز بعد از حضور در دیدار رده‌بندی نتیجه را به رقیب ترکیه‌ای واگذار کرد و از دستیابی به نشان برنز بازماند. امیر مهدیزاده، امیررضا میرزایی، فاطمه صادقی، نگین باقری، علی مسکینی، طراوت خاکسار،‌هادی عرب، رزیتا علیپور، علی اصغرآسیابری، سجاد گنج زاده و ذبیح‌الله پورشیب دیگر کاراته کاهایی بودند که در این رقابتها توفیقی در کسب مدال نداشتند.
هروی: درس بزرگی از لیگ جهانی پاریس گرفتیم
شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته مردان ایران در پایان رقابت‌های کاراته وان پاریس اظهار داشت: فدراسیون جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ پنج مرحله مسابقه طراحی کرده است. ما در ۲ مرحله از این رقابت‌ها حضور پیدا کردیم. در لیگ سری آ شیلی و حالا هم لیگ جهانی کاراته وان پاریس حضور پیدا کردیم. بچه‌ها در این دو رویداد امتیاز‌های لازم را‌جمع‌آوری کردند. وی افزود: لیگ جهانی پاریس هم تمام شد و ما یک درس بزرگی را از مسابقات پاریس گرفتیم؛ در شرایطی که خیلی خوب هستیم شاید اتفاقاتی رخ دهد که دلمان نمیخواهد، این موضوع خارج از دست بچه‌های تیم ملی و کادر فنی است.سرمربی تیم ملی کاراته گفت: حقمان در پاریس بیشتر از این بود. حتما نقاط ضعف داریم و امیدوارم در این سه هفته که فرصت باقی مانده است در لیگ جهانی دوبی بتوانیم نقاط ضعف را ترمیم کنیم.
هروی افزود: ما در سه وزن المپیکی در ۲ وزن شرایط فوق‌العاده‌ای داریم که امیدواریم در پایان سال ۹۸ سهمیه ملی‌پوشان در رنکینگ المپیک سبز باقی بماند. ما برای کسب سهمیه سوم در سال آینده در پاریس شرکت خواهیم کرد تا بتوانیم آن هدف اصلی که کسب سهمیه المپیک است را به‌دست بیاوریم و بغد از آن در المپیک برای کاروان ورزش ایران افتخار آفرینی کنیم.
اعلام رنکینگ جهانی
پس از برگزاری اولین مرحله لیگ‌برتر کاراته‌وان سال 2020 به میزبانی پاریس، فدراسیون جهانی اقدام به انتشار رنکینگ کاراته‌کاها کرد که براساس آن حمیده عباسعلی با طلایی که دیروز کسب کرد موفق شد بر حریفان پیشی بگیرد و با ۴ پله صعود به رتبه دوم راه یابد.بهمن عسگرى دیگر طلایی ایران در پاریس نیز همچنان صدرنشینی‌اش در جدول وزن ۷۵- کیلوگرم را حفظ و فاصله امتیازی‌اش با رقبا را بیشتر کرد.
سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب نیز علیرغم آنکه نتوانستند به مدال برسند، اما همچنان در رده‌های دوم و سوم قراردارند.
در این رده‌بندی همچنین صالح اباذری پس از کسب مدال برنز یک پله صعود کرد و به رده هشتم آمد. نگین باقری ۲۲ پله، فاطمه صادقی نیز یک پله صعود کردند. سارا بهمنیار در رده پنجم باقی ماند، رزیتا علیپور به رده هفتم و طراوت خاکسار هم به رده هشتم آمد.
با توجه به این رده‌بندی و جایگاهی که حمیده عباسعلی در بخش زنان و بهمن عسکری در بخش مردان برای خود ایجاد کردند، به نظر می‌رسد می‌توان این ۲ کاراته‌کا را از همین حالا با وجود باقی ۳ مرحله دیگر از لیگ‌های کاراته‌وان، المپیکی دانست.