kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

توزیع ۴۵ هزار بسته معیشتی توسط قرارگاه قدس سپاه در سیستان و بلوچستان

مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: این قرارگاه با همکاری موکب‌های مستقر در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون ۴۵هزار بسته معیشتی میان سیل‌زدگان توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد.



سرهنگ قاسم حسن‌زاده، اظهار داشت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های استان کرمان کار امدادرسانی و خدمات رسانی به سیلزدگان را آغاز کرد.
وی ادامه داد : تا کنون۱۰۰ هزار قرص نان گرم، ۱۵ هزار تخته پتو و سه هزار بسته بهداشتی میان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده و همچنین ۳۰ باب سرویس بهداشتی در این مناطق ساخته شده است.
وی اظهار داشت: همچنین هزار سری لوازم خانگی میان سیلزدگان جنوب استان توسط قرارگاه قدس توزیع شده است.
وی بیان کرد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با راه‌اندازی چهار مرکز در شهرستان‌های چابهار و کنارک کار پخت غذای گرم را از ۲۱ دی آغاز که در هر وعده ۵۰ هزار پرس غذا بین سیلزدگان توزیع کرد.
مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: این غذاها بوسیله بالگرد در بین روستاهای گرفتار در سیلاب توزیع می‌شوند و تاکنون بیش‌از۲۰۰ روستا را زیر پوشش خدمات رسانی قرار‌داده است.
وی بیان کرد: اعزام ۲۸ تیم پزشکی به روستاهای سیل‌زده و چهار گروه سیار پزشکی مجهز به شهرستان‌های نیکشهر، کنارک و بخش دشتیاری از دیگر خدمات قرارگاه قدس در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان است.
سرهنگ حسن زاده تصریح کرد: همچنین یک سامانه بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی به همراه ام.‌آر.آی و سی تی اسکن سیار در بخش پلان شهرستان چابهار به منظور مداوا و درمان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان اسقرار یافت.
وی بیان کرد: ماشین آلات سنگین قرارگاه قدس ۳۱ راه روستایی را بازگشایی و ارتباط ۸۰ روستای حاشیه مرز که راه‌های دسترسی آنها بر اثر سیلاب تخریب شده بود را برقرار کرد.