kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



با وجود اینکه چند روز از اظهارات جنجالی ظریف، وزیر امور خارجه درباره مذاکره با آمریکا در مصاحبه با مجله اشپیگل می‌گذرد اما واکنش‌ها به این اظهارات عجیب همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، اظهارت روز گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور درباره انتخابات  نیز واکنش‌های بسیاری را به‌دنبال داشت که در ادامه برخی از آنها را می‌خوانید. انتشار این مطالب به معنی تایید آنها از سوی کیهان نیست.
ما ذلت را نخواهیم پذیرفت
 هستی: «جناب آقای ظریف، اگر می‌خواین همچنان حمایت مردم ایران و هر مرد و زن آزاده‌ای در دنیا رو داشته باشید و نامی نیک از خودتون به‌جا بگذارید کلمه «مذاکره» رو از فرهنگ کاری و زبانی خودتون حذف کنید. شما وزیر این مملکت هستین، دین خودتون رو ادا کنید همون‌طور که قاسم سلیمانی‌ها ادا کردند.»
 هادی ساداتی: «ظریف به ناحق حقیرمان کرده است. ما آنقدر صاحب شرافت و عزت هستیم که وقتی تعدادی از اعضای خانواده ما در مراسم تشییع شهید سلیمانی زیر دست و پا ماندند، هیچ خانواده‌ای آخ نگفت، همه گفتن فدای سر شرافت ما. حالا آیا این ملت بزرگ را، ذلیلانه خوار کردن روا است؟...»
 محمد نوروزی: «هنوز چهلم سردار عزیز ما نرسیده که ایشون(ظریف) به قاتلان فرودگاه پالس مذاکره می‌فرسته و ترامپ هم در جوابش می‌گه: نه، مرسی. همون ترامپی که بعد از حمله به عین‌الاسد حاضر بود، بدون پیش شرط مذاکره کنه. راستی مگه قرار نبود هرکس از مذاکره حرف بزنه...»
 بهار جهانگیری: «بیست و یک روز بعد! داستان ملتی‌ است که فرمانده ارشد نظامی‌‌اش به دستور مستقیم رئیس‌جمهور یک کشور خبیث دیگر ترور می‌شود و تنها در بیست و یک روز بعد وزیر خندان خارجه‌اش پالس مذاکره برای دشمن می‌فرستد.»
 مهدی دهقان‌پور: «ظریف این‌بار ثابت کرد که حرف نزدن رو از اساس بلد نیست، به نظرم به‌جای پیام‌های احساسی این‌بار مطالبه عمومی باید این باشه که این آقا توسط مجلس استیضاح بشه در غیر این‌صورت باید شاهد اتفاقاتی حتی بدتر از ترور شهید سلیمانی باشیم.»
 لاله: «آقای ظریف اگه فکر می‌کنید که با معامله خون شهید سلیمانی با آمریکایی‌ها به اسم مذاکره، آنها تحریم‌ها را بر می‌دارند، سخت در اشتباهید و این نشان می‌دهد که نه تنها هنوز آمریکا را نشناختید بلکه هنوز مردم ایران را هم نشناختید که هرگز حاضر به معامله بر سر خون سردار نخواهند بود.»
 امیر نوده: «کی بود می‌گفت ظریف قهرمان دیپلماسی است؟ کی بود می‌گفت ظریف آمریکا و آمریکایی‌ها را خوب می‌شناسد حتی بهتر از همه وزارت خارجه‌ای‌ها، چون آنجا زندگی کرده؟ ظاهرا دکتر ظریف تمام حافظه‌شان را هفته‌ای یک‌بار Delete می‌کنند وگرنه حرف از مذاکره خیلی.... است.»
 زینب حمزه‌ای: «می‌خواستی بگی خونِ حاج قاسم برات بی‌اهمیته؟ می‌خواستی بگی حرفِ رهبر برات مهم نیست؟ می‌خواستی خودت و ما رو تحقیر کنی؟ بس کن جنابِ ظریف. بس کن! یه‌ بارم که شده به جایِ آمریکا به جوونای مملکتِ خودت (ایران!) اعتماد کن. دنبالِ آمریکا راه افتادن فقط تحقیر شدن رو به‌دنبال داره.»
 مهرزاد: «فقط ادعا داشتند، ادعای دانستن زبان دنیا، ادعای دیپلماسی؛ آنها آمده بودند که عزت ملت را فدای ادا و ادعاهایشان کنند. نه مرسی.»
 میثاق با اشاره به کلام امام خمینی(ره) نوشت: «ما ذلت را نخواهیم پذیرفت برای خاطر اینکه یک رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم. شرافتی نیست رابطه داشتن با امثال آمریکا. دولت آمریکا این است که دارید می‌بینید که مظلوم را در هرجا پیدا می‌کند پوست می‌کند.»
انتخابات تشریفاتی
 گلباف: «6 سال و نیم از دوره تلخ و بلاخیز ریاست حسن روحانی، با هزینه‌های فراوان بر ملک و ملت گذشت، همون که با شعار اعتدال سرکار آمد اما از اسلاف خود به مراتب افراطی‌تر بود، خدایا در این یک سال و چند ماه باقی‌مانده، اسلام و ایران رو از رادیکالیسم خطرناک او حفظ کن.»
 زینب میرآخوری: «بفرمائید؛ این هم از سناریو جدید نفوذی‌ها!احتمالا شیخمون فراموش کرده خودش با همین سازوکار رئیس‌جمهور مملکت شده!!!»
 سیدسبحان بطحایی: «رئیس‌جمهور مستقر و قانونی کشور رسماً برای فضاسازی و تضعیف انتخابات و علیه یک نهاد قانونی کشور کد علنی می‌دهد؛ انتخابات تشریفاتی.»
 علی بالایی: «این چه حرفی است در برهه زمانی قبل از انتخابات می فرمایید! این حرف آن هم از زبان رئیس‌جمهور کشور چه معنایی می‌دهد؟ حال که به‌دلیل ناکارآمدی سیاست‌های دولت و افزایش گلایه مردم، اصلاح‌طلبان امیدی به پیروزی در انتخابات پیش‌رو ندارند انتخابات
 تشریفاتی شد؟»
 حامد پهلوانی: «از نظر روحانى اگر خودشون انتخاب بشن مي‌شه انتخاب آزاد اما اگر خودشون انتخاب نشن مي‌شه انتخابات تشریفاتی؛ خب يهو بگو مردم بريزن تو خيابون‌ها پازل رو كامل كن ديگه.»