kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

گاف ظریف/ ماله‌کشی عجیب ارگان دولت




سرویس سیاسی-
پس از اقدام  ‌تروریستی رژیم آمریکا، به غیر از چند کشور جهان بقیه آن اقدام را محکوم کردند و از کانادا و آمریکا گرفته تا کمشیر و هند علیه اقدامات جنگ‌طلبانه و خصمانه آمریکا تظاهرات انجام شد؛ در چنین شرایطی ارگان دولت برای ماله‌کشی بر گاف ظریف مدعی شده اقدام وزیرخارجه هوشمندانه بود چرا که ‌ترامپ در تلاش است ایران را جنگ‌طلب معرفی کند و اقدام وزیر خارجه در مسیر خنثی کردن آن بوده است!! به راستی دولتمردان و دیپلمات‌های ما چندبار باید از یک سوراخ گزیده شوند تا به این نکته پی ببرند که آمریکا قابل اعتماد نیست؟!
روزنامه دولتی ایران دیروز نوشت: «او [‌ترامپ] امروز دریافته که شاید بتواند به اتکا به تفرقه و ایجاد دودستگی در جامعه خواسته خود را کم هزینه‌تر به سرانجام برساند. ‌ترامپ تلاش می‌کند ایران را منزوی کند که این تئوری نیز با بینش و بصیرت وزیر امور خارجه به درستی مهار شد، چرا که ‌ترامپ می‌خواهد در آمریکا و جهان القا کند که ایران جنگ‌طلب است و تمایل به مذاکره ندارد. اما با مصاحبه هوشمندانه دکتر ظریف با نشریه آلمانی این تئوری راه به‌جایی نبرد. اما برخی از آنجایی که درک درستی از شرایط کشور و جهان ندارند و گمان می‌کنند با هر حرکت ‌ترامپ، مقامات دیپلماتیک کشور باید واکنش انفعالی نشان دهند، در حالی که در جهان کنونی مذاکره به معنای انفعال و تسلیم نیست، بلکه برای حل مسالمت‌آمیز اختلافات است.»
در متن فوق، تقلا شده با ‌ترفند نخ‌نمای وارونه‌نمایی و به ‌کار بردن واژه‌ها در معنایی متضاد با مفهوم اولیه کلمه، ماهیت پاس گل ظریف به ‌ترامپ دگرگون و موضعی مطلوب
جا زده شود. جالب اینجاست که ارگان دولت، در همین حال، تیتر یک خود را با‌ اشاره به انتقادات به اقدام خلاف منافع ملی ظریف، عبارت «تحریف ظریف» قرار داده است.
تلاش ‌ترامپ، انزوای ایران و معرفی کشور به‌عنوان جنگ‌طلب و بی‌تمایل به مذاکره نیست؛ تقلای این ‌تروریست خون‌آشام براندازی نظام از طریق نفوذ عناصر منافق و معاندی است که نقاب اصلاح‌طلبی بر صورت دارند و موضع ذلت‌بار و حقارت‌آمیز ظریف را هوشمندانه و همراه بصیرت القا می‌کنند‌. آنها آن‌قدر در دغل‌بازی غوطه‌ورند که عدم رد احتمال مذاکره از سوی ظریف را، آن هم در شرایطی که آمریکا به ‌ترور میدا‌ن‌دار اصلی مبارزه با ‌تروریسم اعتراف می‌کند، نقطه مقابل واکنش انفعالی جا می‌زنند. همان طیفی که پس از خیانت و وطن‌فروشی در فتنه 88، در تکمیل پازل دشمن، کشور را معطل برجام و FATF نگه داشته‌اند.
برجام سیاسی بود!!
روزنامه شرق دیروز در یادداشتی با عنوان «ظریف را به ستوه نیاوریم» به موضوع انتقادها به اظهارات وزیرخارجه‌ اشاره کرده است. به راستی چنین خطایی از دیپلماتی در اندازه آقای ظریف و با این سابقه قابل چشم‌پوشی است؟! آمریکا و دولتمردانش به صراحت می‌گویند فرمانده عالی رتبه ایرانی را که به دعوت مقامات رسمی ‌عراق به آن کشور وارد شده ما کشته‌ایم؛ تازه دیگر فرماندهان عالی‌رتبه ایرانی را به ‌ترور تهدید کرده‌اند. در چنین شرایطی آقای ظریف از باز بودن باب مذاکره سخن می‌گوید؟!
می‌دانیم که در عرصه دیپلماسی هر چیزی معنایی دارد. حتی مدل نشستن، طرز قرار دادن پاها و دست‌ها در مذاکرات و... در چنین فضای پرتاویل و تفسیری سخن آقای ظریف چه معنایی دارد؟! آیا معنای آن به جز ضعف و عجز ایران است؟ پس آن اظهارات سراسر خطا وقتی به ایشان انتقاد شده روزنامه‌های زنجیره‌ای از این باب وارد شده‌اند که آقای ظریف را به ستوه نیاوریم!! این را باید برای کسی گفت که به خطای خودش اعتراف دارد نه برای آنکه عملش را خطا نمی‌داند.
همچنین شرق در همین یادداشت عنوان کرده است: «اهمیت برجام در درجه اول به دلیل ابعاد سیاسی- امنیتی آن بود و نه ابعاد اقتصادی[!!]»
خوب است روزنامه شرق و دیگر روزنامه‌های زنجیره‌ای به دی‌ماهی بازگردند که در بیست‌وششم آن اجرای برجام آغاز شد و روزنامه‌های خودشان را مروری کنند تا ببینند در آن زمان به مردم وعده سیاسی- امنیتی می‌دادند یا اقتصادی؟! این‌گونه برخورد با مردم و مخاطبان چه معنایی دارد؟
اکثر اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شده‌اند
پروانه مافی، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اين موضوع که اکثر نمايندگان اصلاح‌طلب رد صلاحيت شده‌اند غلط است و اتفاقا اکثريت آنها تاييد صلاحيت شده‌اند. اکثر نمايندگان خانم در مجلس تاييد صلاحيت شدند».
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اذعان کرده است که اکثریت نمایندگان منتسب به اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان تایید شده‌اند.
در روزهای گذشته، مدعیان اصلاحات با حمله به شورای نگهبان مدعی شدند که اکثریت مطلق اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شده‌اند. ادعایی که هیچ نسبتی با واقعیت نداشت.