kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
با رای قاطع نمایندگان ملت صورت گرفت

تصویب یک ‌فوریت طرح پیگرد قانونی جنایت عظیم انگلیس در نسل‌کشی 9 میلیون نفر از ایرانیان

مجلس در اقدامی قابل توجه با رای قاطع یک ‌فوریت طرح پیگرد قانونی جنایت انگلیس در ایجاد قحطی بزرگ در ایران به تصویب رسید که منجر به کشته شدن قریب به 9 میلیون ایرانی شد؛ حاجی دلیگانی طراح این طرح می‌گوید این جنایت انگلیس کمتر از جنایات جنگ جهانی اول و دوم نیست.





جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دیروز به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. قاضی‌زاده ‌هاشمی ‌عضو هیئت‌رئیسه نخستین دستور جلسه دیروز را این‌گونه اعلام کرد: ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی درخصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی یک فوریت طرح اصلاح ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بررسی قرار دادند. بر این اساس وکلای ملت یک فوریت طرح مذکور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تصویب رساندند. در صورت تصویب نهایی این طرح شورای عالی توسعه مدیریت مکلف می‌شود برای جذب داوطلبان بومی‌شهرستانی به استثنای شهر تهران، کلانشهرها و مراکز استان‌ها اولویت قائل شود.
دیگر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز کلیات طرح یک فوریتی اصلاح ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد بررسی قرار دادند. نهایتا وکلای ملت کلیات طرح مذکور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس از بحث و بررسی به تصویب صحن علنی پارلمان رساندند. بر اساس ماده واحده این طرح شورای توسعه مدیریت مکلف خواهد شد برای جذب داوطلبان بومی ‌شهرستانی به استثنای تهران، در آن شهرها و مراکز استان‌ها اولویت قائل شود.
نسل‌کشی ایرانیان توسط انگلیس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز مجلس یک فوریت طرح قانونی پیگرد حقوقی علیه دولت جنایتکار انگلیس برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی را بررسی کردند. نهایتا نمایندگان با ۱۴۰ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در مجلس یک فوریت بررسی طرح مذکور را به تصویب رساندند.
بر اساس اظهارات موافقان این طرح، انگلستان در حال حاضر نیز سیاست‌های مکارانه خود را علیه ملت ایران ادامه می‌دهد. سفیر انگلیس در یک تجمع غیرقانونی حضور یافت و ما انتظار داشتیم سفیر انگلستان اخراج شود اما این اتفاق نیفتاد که بر اساس این طرح، باید نسل‌کشی پیگیری قانونی ‌شود.
نسل‌کشی انگلستان برابر با جنگهای جهانی
«حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان طراح طرح قانونی پیگرد حقوقی علیه دولت انگلستان برای جبران خسارت وارده به اتباع ایرانی با‌ اشاره به ضرورت رسیدگی به این طرح گفت: این طرح بسیار دارای اهمیت بوده هرچند حدود یکصد سال از جنایت انگلستان علیه ملت ایران و نسل‌کشی 9 میلیون نفری مردم ما می‌گذرد اما قطعاً این مسئله باید مورد بررسی قرار گرفته و غرامت این جنایات دریافت شود.
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه، برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه بخشی از مردم از جنایات انگلستان در مقطع 1296 تا 1298 شمسی آگاه نیستند و در یک قرن اخیر دانشگاهیان، نویسندگان و فیلمسازان آثاری را در این رابطه تولید نکرده‌اند. این در حالی است که نسل‌کشی 9 میلیون نفری مردم ایران توسط انگلیس از نظر سطح جنایت کمتر از سطح نسل‌کشی در جنگ جهانی اول و دوم نیست.
وی گفت: در جنایت انگلیس علیه مردم ایران، این دولت با ایجاد قحطی، دو پنجم جمعیت ایران را از بین برد از این رو ما در طرح مذکور به‌دنبال آن هستیم تا از طریق مسیرهای حقوقی خون‌بهای این عزیزان را بگیریم.
در این‌باره لازم به ذکر است که متأسفانه به‌رغم این جنایت عظیم و بزرگ که بی‌سابقه است اما تاکنون تنها در این‌باره تنها بک فیلم به نام «یتیم‌خانه ایران» ساخته و یک کتاب پژوهشی به نام «قحطی بزرگ» نوشته شده، که این کتاب نیز توسط یک استاد دانشگاه ایرانی‌الاصل ساکن آمریکا و بر اساس مدارک آن کشور نگاشته شده است.
معافیت‌های از مالیات
در راستای دستور جلسه دیروز مجلس عرضه موارد زیر را از پرداخت مالیات معاف کرد:
۱ـ انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی‌ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند.
۲ـ تخم مرغ نطفه‌دار و تبدیل آن به جوجه یک روزه
۳ـ انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله‌های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صد‌در‌صد طلا
همچنین بر اساس جزو 10 و 11 بخش خدمات ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب نمایندگان رسید: خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.
بر اساس بندی دیگر از این ماده کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و تئاتر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند.
بر اساس بندی دیگر از این ماده خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق‌های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه‌گذاری، بیمه‌ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تاسیس شده یا می‌شوند در چارچوب اساسنامه آنها از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند.
بر اساس بندی دیگر از این ماده خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام حق تقدم، سهم‌الشرکه و سایر اوراق بهادار موضوع بند ۲۴ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384/9/1 با اصلاحات بعدی از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.
تصویب یک طرح ضدآمریکایی
حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با‌ اشاره به نشست دیروز کمیسیون قضایی مجلس، گفت: در جلسه امروز طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات حقوق بشری آمریکا علیه اتباع ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید و جزئیات این طرح نیز برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع شد.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون موضوع تمدید قانون آزمایشی شورای حل اختلاف را مورد بررسی قرار دادند و طبق مصوبه اعضای این کمیسیون این قانون به مدت یک سال دیگر تمدید شد. همچنین در جلسه امروز طرح اصلاح الحاق یک ماده به قانون اعتبار اسناد رسمی ‌مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
نوروزی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی اگر به آسیب‌دیدگان از زلزله و سیل زمین تقدیم کرده‌اند ظرف 2 سال مؤظف هستند که آنها را به جهت صدور سند به سازمان ثبت معرفی کنند.
آقای ظریف! آمریکا باید محاکمه شود
دیروز تعداد قابل توجهی از نمایندگان تذکرهایی را نسبت به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیرخارجه بیان کردند. اظهاراتی که ظریف در مصاحبه با ‌اشپیگل بیان کرده بود. محمدرضا پورابراهیمی ‌نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی اظهار داشت: هنوز چهل روز از شهادت سردار سلیمانی نگذشته است که ظریف در اظهارنظر سخیف دل ملت ایران و مردم کرمان را آتش زد و ملت ایران را عصبانی کرد. آقای ظریف شما وزیر امور خارجه ایران هستید یا کشور دیگری؟ ملت ایران قرار است آمریکا را سر میز محاکمه بکشاند و شما دم از مذاکره می‌زنید!
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، طی تذکری شفاهی خطاب به ظریف گفت: به‌عنوان وزیر امور خارجه اگر درک صحیح از شرایط کنونی و به‌ویژه پس از شهادت شهید سلیمانی ندارید که وای بر شما و اگر دارید و باز هم این موضع ناصواب را گرفته‌اید، جای بسی تأسف دارد.
احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه هم گفت: جناب آقای ظریف شهادت مرد بزرگ، ضامن امنیت مردم ایران و امت اسلامی منطقه چگونه اصلاح و جبران می‌شود. چند روز پیش فرمانده سپاه قدس را تهدید به ‌ترور کردند. آقای روحانی آقای ظریف بس کنید این روند تحقیر و پاس گل دادن به دشمن را. این را هم گفتید مذاکره و برجام آخرش چی شد؟ آمریکا از برجام خارج شد، تحریم‌ها بیشتر شد، سردار بزرگ ایران زمین ‌ترور شد، ملت ایران تهدید به حمله نظامی و تخریب 52 اثر فرهنگی شد.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده نیز در صحن علنی گفت: مجلس دهم باید با یک اقدام مثبت با این پیام تحقیرآمیز وزیر امورخارجه برخورد شدید کند، همچنین از قوه قضائیه می‌خواهیم فرآیند تنبیه و اخراج ظریف از وزارت امور خارجه را فراهم کند.
عباس گودرزی، نماینده بروجرد نیز در تذکری شفاهی تأکید کرد: ایران اسلامی در شرایط اقتدار است و توانسته مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را مورد هدف موشک‌های خود قرار دهد. ایالات متحده رسوای عالم است و به همه آزادی‌خواهان دنیا ثابت کرد که  ‌تروریست به تمام معنا است. متأسفانه به‌جای محکومیت و قطع ارتباط با آمریکای خبیث، برخی با موضع ضعف صحبت می‌کنند.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی‌ نماینده مردم محلات در مجلس نیز گفت: وقتی ‌ترامپ خود اعلام می‌کند که ‌تروریست است، چگونه می‌توان با او مذاکره کرد.
محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در نشست علنی دیروز در تذکری خطاب به وزیر امور خارجه اظهار داشت: در راستای اهداف اصلی نظام؛ امور بین‌الملل و سیاست خارجی در مسیری باید قرار گیرد تا وحدت ملی حفظ و از ایجاد تفرقه جلوگیری شود.