kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
حشد‌الشعبی: حمله به سفارت آمریکا کار ما نبود

پاسخ ما کمتر از پاسخ ایران نخواهد بود

در حالی که 3 راکت از 5 راکت شلیک شده، به داخل محوطه سفارت آمریکا در بغداد اصابت و چندین نفر را زخمی کرده است، منشأ حملات روشن نیست و حشد الشعبی هم تأکید کرده این حمله کار گروه‌های مقاومت نیست و «پاسخ ما کمتر از پاسخ ایران نخواهد بود.»



سرویس خارجی-

راهپیمایی میلیونی و بی‌نظیر روز جمعه، به دعوت «مقتدی صدر»، علیه حضور نظامیان آمریکایی در عراق برگزار شد. ابعاد این تظاهرات وسیع جهان را متوجه خود کرد. «صدر» که خواستار ادامه این سنخ اعتراضات ضدآمریکایی بود، به گزارش «بغداد الیوم»، شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای ۱۲ توصیه به معترضان کرد و متذکر شد که دشمنی با همسایگان غیرقابل قبول است و این گونه دشمنی‌ها به نفع عراق نبوده و نیست، او از مردم خواست همچنان به تظاهرات مسالمت‌آمیز خود علیه آمریکایی‌ها ادامه دهند. اما در بغداد حملاتی رخ داد که همه چیز را تحت شعاع قرار‌داد.
در گزارشی که بی‌بی‌سی درباره آینده حضور نیروهای آمریکایی در عراق بعد از شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» تهیه کرده، آمده است: «تعداد موشک‌هایی که نیروهای آمریکایی در عراق را هدف گرفته‌اند از اکتبر (مهر-آبان) گذشته به ۱۰۹ موشک رسیده
است.»
در پی همین گونه حملات، به گزارش شبکه تلویزیونی «السومریه»، روز یکشنبه پنج موشک کاتیوشا به منطقه «الخضراء» در مرکز بغداد اصابت کرده که خسارت و تلفاتی به دنبال نداشته است. خبرگزاری «فرانسه» نیز گزارش داده سه موشک به داخل محوطه سفارت آمریکا اصابت کرده که یکی از آنها به رستوران آن برخورد کرده است. گفته می‌شود دست‌کم سه نفر زخمی شده‌اند.
واکنش مقاومت به حملات
در پی این حملات، «جواد الطلیباوی»، سخنگوی نظامی جنبش عصائب اهل الحق، تأکید کرد که حمله موشکی به سفارت شرارت (آمریکا) در بغداد کار گروه‌های مقاومت نبوده است: «پیش از این اعلام کرده بودیم که پاسخ ما به ترور ابومهدی المهندس، در سطح پایین‌تر از پاسخ جمهوری اسلامی به ترور حاج قاسم سلیمانی نخواهد بود... این شرم آور است که اینچنین پاسخ یا ضرباتی به گروه‌های مقاومت نسبت داده شود.»