kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

فلسطین علیه معامله قرن متحد شد /پیمان «اسلو» لغو و تظاهرات خشم برگزار می‌شود

مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت امروز همزمان با زمان اعلامی ترامپ برای رونمایی از طرح خائنانه «معامله قرن» با برگزاری تظاهرات «روز خشم» به جنگ این طرح می‌روند. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم تهدید کرده از پیمان «اسلو» خارج می‌شوند.


سرویس خارجی-

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس رقیب نتانیاهو امروز(سه شنبه) قرار است از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی کند. این مسئله یک «حماقت بزرگ از سوی ترامپ» تفسیر شده چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌تواند منطقه را وارد تنش «بی‌سابقه‌ای» کند. مقاومت فلسطین اجرایی شدن این طرح خطرناک را، اعلان جنگ دانسته است. گروه‌های فلسطینی برای مقابله با این طرح از تمامی فلسطینیان خواسته‌اند در روز اعلام طرح یعنی امروز سه شنبه در سراسر رام الله در راهپیمایی بزرگ خشم حضور پیدا کنند و یک صدا بگویند که معامله قرن هرگز اجرایی نخواهد شد و اینکه، مردم فلسطین می‌توانند همانند توافق‌های سابق این توافق را نیز سرنگون کنند. گروه‌های مقاومت، مردم فلسطین را به ایجاد «صفی واحد» در محکومیت این طرح و قیام برای حل و فصل ملی مسئله قدس و پایداری در حفظ خون شهدا، جانبازان و اسرای فلسطینی فراخوانده‌اند. گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین همچنین از مردم خواسته‌اند تحریم محصولات آمریکایی را نیز همانند تحریم محصولات ‌اشغالگران در دستور کار خود قرار دهند. مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده آمریکا با این اقدام تنها منافع خود یعنی چپاول ثروت‌های کشور‌های منطقه را در تیررس قرار می‌دهد و واشنگتن مسئول تمامی واکنش‌ها پس از بیان معامله قرن است.
معامله قرن اجرا نخواهد شد
همچنین رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس، «توطئه آمریکا علیه مسئله فلسطین» موسوم به «معامله قرن» را «نبردی» عنوان کرد که «هرگونه کوتاهی در برابر آن حرام است». اسماعیل هنیه در اظهاراتی خاطرنشان کرده: «فلسطین وطن و سرزمین ما فلسطینی‌ها و مروارید گرانبهای امت اسلامی است که به هیچ وجه قابل مذاکره یا معامله نیست...ما آماده برگزاری دیداری فوری با برادرانمان در جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی در قاهره هستیم تا راه خود را مشخص کنیم و زمام امور را به دست گیریم و همه با هم در جبهه دفاع از قدس و مقدسات خود با هم متحد شویم...باید قاطعانه اعلام کنیم که معامله قرن اجرا نخواهد شد و هجمه استعماری جدید شکست خواهد خورد و فلسطین پیروز شده و ‌اشغالگران را از بین خواهد برد.»
اتحاد
پیشنهاد «اسماعیل هنیه» مبنی بر برگزاری نشست فوری میان گروه‌های مختلف فلسطینی و جنبش فتح در قاهره مورد استقبال طرف‌های مختلف قرار گرفته و آنها خواستار توقف فوری هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی شده‌اند. برخی خبرها نیز حاکی است «محمود عباس» به تلفن‌های ترامپ پاسخ نمی‌دهد و مصطفی البرغوثی دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین نیز از دعوت هنیه برای نشست فوری در مصر استقبال کرده است. «سهیر خضر» عضو کمیته مرکزی «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» هم خواستار لغو فوری توافق «اسلو» و لغو شناسایی رژیم صهیونیستی شده است. خالد البطش عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین هم از دعوت هنیه برای برگزاری نشست ملی با هدف اتخاذ راهبرد برای مقابله با معامله قرن استقبال و بار دیگر بر موضع جهاد اسلامی در مردود دانستن این طرح آمریکایی تأکید کرده است. «احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان هم بر ضرورت برگزاری یک نشست ملی تأکید کرده و گفته، شکست معامله قرن نیازمند وحدت ملی و احیای انتفاضه جدی و حقیقی است.