kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

ارتش سوریه پشت دروازه‌های «معره النعمان» دژ تروریست‌های «النصره»

نیروهای ارتش سوریه به پشت دروازه شرقی شهر راهبردی «معرهًْ النعمان»، که به عنوان قلعه مستحکم گروه تروریستی «جبهه النصره» در استان «ادلب » دانسته می‌شود، رسیدند و هر لحظه ممکن است که عملیات آزاد ‌سازی این شهر آغاز شود.

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در استان ادلب و پس از تسلط بر شهرک « تلمنس»، به دروازه شرقی شهر بسیار مهم راهبردی معرهًْ النعمان رسیدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، هم اکنون نظامیان سوریه کمتر از نیم کیلومتر با شهر معرهًْ النعمان فاصله دارند. این شهر پایگاه مهم تروریست‌های «جبهه النصره» در جنوب استان ادلب است.
ارتش سوریه روز شنبه چندین روستا و شهرک را در منطقه کاهش تنش ادلب پاک‌سازی کرده و با فروپاشی صفوف تروریست‌ها، به سمت معرهًْ‌النعمان پیشروی کرد.البته، این احتمال وجود دارد که هم اکنون ارتش بر شهر معرهًْ النعمان مسلط شده باشد.
این پیشروی در حالی انجام می‌گیرد که الان نیروهای مقاومت در سوریه دست برتر را دارند و    آمریکا و متحدانش نمی‌توانند برای تروریست‌ها کاری بکنند.
شهر معرهًْ النعمان در مسیر جاده مواصلاتی میان دمشق پایتخت سوریه و شهر حلب در شمال سوریه واقع است. این شهر قریب به 300 کیلومتر تا دمشق و 80 کیلومتر تا شهر حلب فاصله دارد و در صورت تسلط ارتش سوریه بر آن، شرایط بر تروریست‌های موجود در استان و شهر ادلب بسیار سخت می‌شود و آنها چاره‌ای جز مضمحل شدن ندارند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک فرمانده ارشد نظامی این کشور‌، گزارش داد: ارتش سوریه مصمم است که به نقض مکرر و تجاوزات گروه تروریستی جبهه النصره علیه غیرنظامیان در مناطق امن‌، با قدرت پایان دهد.
این مقام نظامی سوریه تصریح کرد: جان غیرنظامیان بی‌گناه امانتی است که ارتش سوریه به حفظ آن مفتخر بوده و مصمم است که به نقض مکرر آتش بس توسط تروریست‌ها پایان دهد و زندگی طبیعی را به این مناطق بازگرداند».
ضربه به تروریست‌ها در غرب حلب
خبرگزاری سانا همچنین گزارش داد، صفوف گروه‌های تروریستی درغرب حلب، در پی حمله ارتش سوریه، از هم فرو پاشید.
این خبرگزاری از هدف قرار گرفتن مخفیگاه‌ها و استحکامات گروه‌های تروریستی در «کفر حمره»، «المنصوره»، «الراشدین»، «البحوث»، «خان العسل» و اطراف «کفرناها» در غرب حلب خبر داد و اعلام کرد که عملیات گسترده ارتش سوریه، در پاسخ به حملات تروریست‌ها علیه مناطق امن و مملو از غیرنظامیان، انجام شده است.