kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷

شخصاً پاسخگوی کدام بی‌تدبیری هستید؟!(خبر ویژه)

رئیس‌جمهور می‌گوید اگر کسی کلام، سخن و مصوبه‌اش به یک تنش غیرضروری تبدیل شود باید به مردم پاسخگو باشد.



آقای روحانی دیروز در جلسه هیئت دولت گفت: اگر کسی در کشور می‌خواهد اقدامی انجام دهد که با قدرت ملی کشورمان سازگار نیست، حتما مسئول است و باید در برابر مردم پاسخگو باشد. اگر کسی کلام، سخن و مصوبه‌اش به یک تنش غیرضروری تبدیل شود باید به مردم پاسخگو باشد و اگر قوانین و مقرراتی تصویب می‌شود که رابطه بانکی و مالی کشورمان را با دنیا دچار مشکل می‌کند، باید در مقابل آن مسئول بوده و به مردم جوابگو بود.
این اظهارات در حالی است که آخرین بار دو ماه قبل، بی‌تدبیری دولت و شخص رئیس‌جمهور در غافلگیر کردن مردم با افزایش سه برابری قیمت بنزین موجب موج‌سواری دشمن، ایجاد ناامنی و جانباختن چند ده نفر شد. اما دولتمردان نه مسئولیتی به عهده گرفتند و نه کمترین عذرخواهی از مردم کردند.
یادآور می‌شود به‌خاطر حذف لجوجانه کارت سوخت و افزایش روزانه 20 میلیون لیتر مصرف (و قاچاق) بنزین، دست‌کم 144 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور تحمیل شد.
در شش سال گذشته نیز برخی تصمیمات کلان دولت از جمله در حوزه دیپلماسی و اقتصادی، موجب خسارات سنگینی نظیر توقف 95 درصد برنامه هسته‌ای، تحمیل رکود تورمی ‌بی‌سابقه به اقتصاد ملی، بر باد رفتن 18 میلیارد دلار از ذخایر ارزی، نابودی صدها هزار فرصت شغلی، تشدید شکاف طبقاتی، و تحمیل برخی چالش‌های جدی رسانه‌ای و فرهنگی و اخلاقی به جامعه شده است.
مشخصاً در ماجرای برجام، بی‌دقتی و انفعال و هیجان توافق به هر قیمت موجب شده که با وجود خروج رسمی ‌آمریکا و خروج عملی اروپا، دولت نتواند به تعهدات یک‌طرفه پایان دهد. این روند معارض با اقتدار ملی، به فشارهای جدید نظیر مطالبات FATF و برجام موشکی و منطقه‌ای از سوی دشمن شد. برجام در واقع متضمن کانالیزه کردن بخش مهمی ‌از مبادلات بانکی و مالی بود.