kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
رئیس ‌اتحادیه تولید‌کنندگان‌ پوشاک تهران:

تولید پوشاک داخلی 20 درصد افزایش یافت

رئیس ‌اتحادیه تولید‌کنندگان‌ و فروشندگان پوشاک تهران گفت: حداقل 20 درصد تولید پوشاک در داخل افزایش یافته، اما فروش در رکود است.





ابوالقاسم پورشیرازی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تایید این مطلب که حداقل 20 درصد تولید پوشاک افزایش یافته است، افزود: تولید پوشاک در 9 ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته اما بازار و فروش در رکود است و بازار خرده‌فروشی هنوز مشکل رکود و کسادی دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به رکود حاکم بر بازار پوشاک چگونه از رونق تولید خبر می‌دهید؟ گفت: تولید‌کنندگان پوشاک معمولا کالای خود را یک فصل جلوتر تولید می‌کنند بنابراین در حال حاضر با توجه به بازار شب عید تولید‌کنندگان اقدام به تولید می‌کنند و رونق تولید را به امید فروش در شب عید شاهد هستیم.
رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان‌ و فروشندگان پوشاک تهران ادامه داد: با توجه به افزایش صدور تعداد پروانه‌های کسب در بخش تولید و فروشندگی پوشاک در سال جاری نسبت به سال گذشته، می‌توان گفت رشد ‌اشتغال در این بخش را هم داشته‌ایم.
پورشیرازی افزود: حدود 96 درصد تولید پوشاک در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط تولید می‌شود و تولید‌کنندگان پوشاک صنعتی تقریبا چهار درصد تولید را برعهده‌ دارند.
وی با ‌اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از عرضه پوشاک برندهای خارجی قاچاق، ادامه داد: این اقدامات تاثیر ملموسی در کاهش عرضه پوشاک قاچاق داشته، به طوری که تعداد زیادی از این فروشگاه‌ها دیگر پوشاک خارجی عرضه نمی‌کنند و پوشاک تولید داخل را برای عرضه جایگزین کرده‌اند.
رئیس ‌اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در مورد صادرات در بخش پوشاک، گفت: صادرات ما در بخش پوشاک در گام‌های اولیه قرار دارد اما روند خوبی برای تولید با کیفیت آغاز شده است.
همچنین مجتبی درودیان؛ رئیس ‌سابق اتحادیه پیراهن‌دوزان تهران تصریح کرد: وضعیت تولید پوشاک خوب شده است بطوری که هر فردی که با تولید آشنا باشد می‌تواند در این بخش فعالیت خوبی داشته باشد. برخی از تولید‌ات و کارگاه‌هایی که پس از تلاطمات شدید قیمت ارز در سال گذشته تعطیل شده بودند دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند و با رونق تولید بسیاری از کارگاه‌های جانبی تولید پوشاک مانند گلدوزی، رنگرزی و چاپ، به حدی سرشان شلوغ است که فرصت پذیرش درخواست جدید از مشتریان خود را ندارند.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل رونق تولید کاهش واردات پوشاک قاچاق به کشور بود، اظهار داشت: با بالارفتن قیمت ارز واردات پوشاک قاچاق از صرفه اقتصادی افتاد و بنابراین تولید داخلی رونق گرفته است.
رئیس‌ سابق اتحادیه پیراهن‌دوزان تهران با بیان اینکه متاسفانه مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه وجود دارد، گفت: با تشکیل کارگروهی با نظارت وزارت صنعت بخش زیادی از مشکلات تولید مواد اولیه حل شده اما هنوز بعضی مشکلات باقی است ضمن اینکه گرانی مواد اولیه و چند برابر شدن قیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده را در این بخش
افزایش داده است.