kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
گزارش جدید پنتاگون از تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد

تعداد مجروحان «عین‌الاسد» بیش از چیزی است که اعلام شده

دو هفته بعد از آنکه دولت آمریکا ادعا کرد هیچ نظامی این کشور در جریان انتقام موشکی ایران آسیب ندیده پنتاگون به زخمی شدن شمار زیادتری از این نظامیان اعتراف کرده است.




وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعتراف کرد که علاوه‌بر ۱۱ نظامی آمریکا که قبلاً اعلام شد در حمله موشکی ایران به «عین‌الاسد» زخمی شده‌‌اند، نظامیان دیگری هم هستند که برای طی روند درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند.
روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، نزدیک به دو هفته پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که هیچ‌کس [در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد] آسیب ندیده، پنتاگون اکنون گفته که شمار بیشتری از نظامیان آمریکایی برای انجام درمان‌های پزشکی و معاینات به خارج از عراق منتقل شده‌اند.
روزنامه کویتی القبس هم در شماره روز ۲۹ دی ماه (۱۹ ژانویه) فاش کرد، شانزده نظامی آمریکا که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در غرب عراق، مجروح شده‌اند، چند روز پیش برای درمان به یکی از بیمارستان‌های نظامی منطقه «عریفجان» در جنوب کویت منتقل شده‌اند. مقامات آمریکایی به این خبر واکنشی نشان ندادند اما آن را تکذیب هم نکردند.
دونالد ترامپ و مقامات وزارت دفاع آمریکا، ابتدا منکر زخمی شدن نظامیان شده بودند اما بعد از انکارها و تکذیب‌های اولیه، روز جمعه (۲۷ دی) بالاخره اعتراف کرد بعد از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد ۱۱ نظامی آمریکایی برای درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند.
دیروز سه شنبه هم مقام‌های ارتش آمریکا از ارائه آمار دقیق درباره شمار نظامیانی که مجروح شده‌اند یا تحت درمان هستند خودداری کرده‌اما گفته‌اند «سربازان دیگری به مرکز منطقه‌ای لانداستول در آلمان منتقل شده‌اند.»
به نوشته واشنگتن‌پست، مقام‌های آمریکایی این احتمال را که شمار این زخمی‌ها در روزهای آینده افزایش یابد را رد نکرده‌اند.
سازمان تروریستی «سنت‌کام» (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سلامت و ایمنی همه نیروها مهم‌ترین دغدغه همه مقام‌های وزارتخانه است و ما بابت مراقبت‌هایی که توسط کارد پزشکی‌مان از این نیروها به عمل آمده قدردانی می‌کنیم.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که ارزیابی‌ها و درمان‌ها ادامه دارد، مشخص شده که شمار بیشتری از نیروهای نظامی دچار جراحت‌های احتمالی هستند.»
 در ادامه بیانیه سنت‌کام تأکید شده است: «این نظامیان - برای رعایت جوانب احتیاط- برای انجام ارزیابی‌های بیشتر و دریافت درمان‌های ضروری به صورت سرپایی به لانداستول در آلمان منتقل شده‌اند.»
واشنگتن‌پست نوشته سنت‌کام در این بیانیه‌اشاره‌ای به وضعیت ۱۱ نیروی نظامی که پنتاگون جمعه گفت دچار آسیب ملایم مغزی شده و به آلمان و کویت منتقل شده‌اند، نکرده است. مقام‌های آمریکایی سه‌شنبه شب گفته‌اند اطلاعات بیشتری درباره وضعیت این نظامیان در اختیار ندارند.
پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره تلفات نظامیان این کشور در روزهای گذشته به سوژه کاربران فضای مجازی در آمریکا و تحلیلگران و فعالان این کشور تبدیل شده است.
ادعای ترامپ درباره مجروحان حمله موشکی ایران؛
سردرد گرفته بودند!
از سوی دیگر در حالیکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور بعد از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد بارها مدعی شده بودند این حمله هیچ تلفات یا زخمی نداشته است، ترامپ دیروز (چهارشنبه) در تلاش مجدد برای اندک جلوه‌دادن حجم خسارت انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه «عین‌الاسد»، مدعی شد زخمی شدن آنها چندان جدی نبود.
ترامپ در نشست خبری پایانی خود در اجلاس «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس، در پاسخ به سؤالی درباره گزارش‌ها از زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله موشکی به عین‌الاسد مدعی شد: «شنیدم که آنها سردرد گرفتند و یک سری چیزهای دیگر که می‌توانم بگویم خیلی جدی نبود!»
وی بعد از مواجه شدن با اصرار خبرنگار مبنی بر اینکه شما در اولین واکنش به عملیات موشکی ایران گفتید هیچ نظامی آمریکایی آسیب ندیده اما اکنون گفته می‌شود حداقل ۱۱ نفر مجروح شده‌اند، گفت: «آنها این را به من گفتند... شما باید از وزارت دفاع سؤال کنید. نه، از نظر من خیلی جدی نیست، مخصوصا در مقایسه با جراحت‌های دیگری که دیده‌ام.»
رئیس‌جمهور آمریکا که به اذعان سیاستمداران این کشور، سرباز فراری از جنگ ویتنام است، با لحنی که گویی در جنگ‌های بسیاری مشارکت داشته، افزود: «من قبلا افرادی را بدون دست و پا دیده‌ام. من کسانی را دیده‌ام که به طرز واقعا وحشتناکی در آن جنگ (عراق ۲۰۰۳) مجروح شده بودند... من آنها را جراحات بد می‌دانم، نه اینها را!»