kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
رئیس ‌اتحادیه گوشت گوسفندی:

تعطیلی دامداری‌ها بهانه سودجویان برای صادرات دام است

رئیس ‌اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با وجود اینکه مضیقه قیمتی وجود ندارد، عده‌ای دامداری‌ها را به منظور دریافت مجوز صادرات به تعطیلی می‌کشانند.





علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با‌ اشاره به اینکه بازار گوشت در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۷۹ تا ۸۲ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰درصد سود معادل ۸۹ تا ۹۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.
او افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکل خاصی در بحث قاچاق رخ ندهد، ثبات قیمت تا ایام پایانی سال در بازار ادامه یابد.
رئیس ‌اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص اعلام نشده و هم‌اکنون عرضه دام در میادین مناسب است.
ملکی با‌اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام به بازار وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده در میادین تهران ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است که نسبت به شهرستان به سبب هزینه‌های حمل‌ونقل کمی بالاتر است.
او ادامه داد: اگر مسئولان بنا به هر دلیلی با صادرات دام زنده موافقت کنند به محض لغو ممنوعیت، شاهد کمبود عرضه و تلاطم قیمت در بازار خواهیم بود، چرا که دامداران با آزادسازی صادرات به سبب فروش دام با نرخ دلار در خارج از مرز‌ها تمایلی به عرضه در بازار داخل ندارند.
این مقام مسئول در پایان، تعطیلی دامداری‌ها را بهانه‌ای به منظور دریافت مجوز صادرات برشمرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی قیمت، دامداران در مضیقه نیستند و تنها سودجویان و عوامل واسطه با بیان اظهاراتی مبنی بر انباشت دام به دنبال صادرات هستند.