kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۳۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
نقش عربستان در سلب میزبانی لو رفت

پاسخ محکم مسئولان فوتبال به یک گام عقب‌نشینی AFC /تحت هیچ شرایطی خارج از ایران بازی نمی‌کنیم!




سرویس ورزشی-
4 باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کردند که تحت هیچ شرایطی حاضر به میزبانی از تیم‌ها در کشور ثالث نیستند.
داتو ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران شرایط حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرده و فدراسیون در حال بررسی این پیشنهادات است.
AFC در این نامه به ایران اعلام کرد که در گام نخست، تیم‌های استقلال و شهرخودرو، پلی‌آف اول خود را در زمین بی‌طرف برگزار کنند. در گام دوم نیز تیم‌های ایرانی که در مرحله گروهی حضور دارند، در سه بازی دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم مهمان در زمین رقبای خود بازی کنند تا بر این اساس موضوع بازی در زمین ایران در این زمان نیز بنوعی حل شده باشد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا هم‌چنین پیشنهاد داده که پس از این مراحل، در ماه‌های آینده مجددا درباره میزبانی ایران تصمیم‌گیری خواهد شد. در این صورت اگر با میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا موافقت شد، سه بازی پایانی تیم‌های ایرانی در ایران برگزار می‌شود و تیم‌های ایرانی می‌توانند در سه دیدار متوالی از رقبای خود در خانه پذیرایی کنند.
البته این شرایط شامل حال بازی‌های رو در رو با نمایندگان عربستان نمی‌شود.همچنین AFC از برگزاری بازی‌های پلی‌آف استقلال و شهرخودرو مقابل نمایندگان کویت و بحرین به میزبانی کشور قطر خبر داده است.
نامه مسئولان فوتبال به AFC
در پی ارسال نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا دیروز جلسه‌ای با حضور مسئولان فدراسیون و مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو در محل فدراسیون برگزار شد. در این نشست نامه باشگاه‌ها در پاسخ به نامه جدید دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا تهیه شد که متن آن به شرح ذیل است:
با عنایت به نامه مورخ ۲۰ ژانویه دبیرکل کنفدراسیون خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال، جلسه‌ای تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات به شرح ذیل به اطلاع کنفدراسیون خواهد رسید:
۱- به اطلاع می‌رساند باشگاه‌های ایرانی با این استدلال که هیچ دلیل قانونی برای سلب حق میزبانی آنان وجود ندارد اعلام می‌کنند به هیچ عنوان میزبانی خود را به هیچ وجه به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران منتقل نمی‌کنند.
۲- کلیه باشگاه‌های ایرانی حاضر در مسابقات اعلام می‌کنند صرفا در شرایطی در مسابقات حاضر می‌شوند که کنفدراسیون به صورت رسمی اعلام کنند این باشگاه‌ها از رقبای خود داخل سرزمین جمهوری اسلامی میزبانی می‌کنند.
۳- در صورت قبول شرایط فوق توسط کنفدراسیون، باشگاه‌های ایرانی صرفا تغییر زمان برگزاری مسابقات داخل تقویم برگزاری را می‌پذیرند.
۴- مدیران عامل باشگاه‌های ایرانی تقاضا دارند در اسرع وقت جلسه‌ای با رئیس‌و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کنند.
لو رفتن نقش عربستان در سلب میزبانی
با این اقدام مسئولان فوتبال کشورمان، توپ در زمین AFC است. حالا آنها هستند که باید تصمیم بگیرند که آیا فوتبال ایران و هزاران تماشاگر مشتاقش را می‌خواهند یا اینکه تمایل دارند همچنان به بازی سیاسی خود ادامه دهند؟ً این اتفاقات در شرایطی رخ داده که دیروز روزنامه الشرق الاوسط عربستان فاش کرد که سلب میزبانی از باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا با پیشنهاد اعضای کمیته مسابقات از جمله عضو عربستانی صورت گرفته است. این یعنی که بار دیگر مشخص شد کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفتار بازی‌های سیاسی است، در چنین شرایطی انتظار می‌رود مسئولان فوتبال کشورمان همچنان بر روی مواضع درست و منطقی خود پافشاری کنند تا ان‌شاءالله حق به حقدار برسد.