kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

ادامه بارش برف و باران تا روز چهارشنبه

سازمان هواشناسی از ادامه بارش برف و باران طی سه روز آینده خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی جدید امروز به کشور وارد و فعالیت آن تا چهارشنبه تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی ایران، با ادامه فعالیت سامانه بارشی، امروز هم در شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش پراکنده برف و باران و در سواحل شمالی بارش پراکنده باران روی می‌دهد و این سامانه اواخر وقت امروز از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود.
از بعدازظهر فردا سامانه بارشی دیگری از غرب و شمال غرب وارد کشور و بارش پراکنده برف و باران در این مناطق آغاز می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرده است روز سه‌شنبه هم سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز غربی، غرب دریای خزر و برخی مناطق مرکزی کشور فعال خواهد بود. همچنین چهارشنبه هم با تشدید فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و غربی، گستره بارش‌ها نیمه غربی و قسمت‌هایی از جنوب کشور را در برمی‌گیرد.
کارشناس هواشناسی نیز گفت: چهارشنبه برای استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و شمال ایلام بارش باران و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.
سرکرده افزود: برای جاده‌های کوهستانی البرز و شمال غرب زاگرس مرکزی بارش برف، مه غلیظ، کاهش دید و ایجاد کولاک را پیش رو داریم.