kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
فوربس اعلام کرد

محمد بن زاید عامل بحران‌های منطقه

نشریه آمریکایی «فوربس» نوشته بخشی از مشکلات فعلی منطقه غرب آسیا به دلیل سیاست‌های دیکتاتور منطقه یعنی ولیعهد امارات است.

نشریه آمریکایی «فوربس» در مقاله‌ای «محمد بن زاید»، ولیعهد امارات را دیکتاتوری دانست که بخشی از مناقشات خاورمیانه به او مربوط می‌شود. فوربس در مقاله‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر کرده ضمن پیش‌بینی «آینده‌ای سخت» برای منطقه غرب آسیا (خاورمیانه): «اولین چیزی که باید به آن توجه داشت این است که درخصوص آینده سختی که در انتظار خلیج‌فارس و خاورمیانه است، ولیعهد امارات نه تنها بخشی از راه‌حل نیست، بلکه خود بخشی از مشکلات منطقه‌ای است.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این نشریه آمریکایی در ادامه یادآور شد، بن‌زاید تحت پوشش مبارزه با افراط‌گرایی، از منابع مالی و نظامی امارات برای از بین بردن گرایش‌های دموکراتیک در منطقه بهره برده است:« امارات متحده عربی به طور مستبدانه منتقدان دولتی را بازداشت و در برخی موارد سر به‌نیست می‌کند. امارات نقش برجسته‌ای در ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن دارد که چندین سال است تجاوز غیرقانونی را در این کشور صورت داده‌اند. تجاوز نظامی که در برخی موارد احتمالا منجر به جنایت جنگی شده است.»