kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

ارتش سوریه از هوا و زمین تروریست‌ها را در حلب و ادلب درهم کوبید

ارتش سوریه در واکنش به حملات راکتی تروریست‌ها به مناطق مسکونی شهر «حلب» و استان «ادلب»، مواضع آنها را از هوا و زمین هدف قرار‌داد.

ارتش سوریه دیروز به حملات مکرر گروه‌های تروریستی علیه محله‌های مسکونی شهر «حلب» و اطراف «ادلب» پاسخ داد و با حملات متمرکز خود، سکوهای پرتاب موشک و خمپاره‌اندازهای آنها را در غرب، جنوب غرب و جنوب شرق استان ادلب منهدم کرد.
عناصر تروریستی مستقر در حومه غربی و جنوب غربی شهر حلب، عصر پنجشنبه با حملات راکتی و خمپاره‌ای به محله «السکری» در شهر حلب، هفت غیرنظامی را شهید و 15 تن دیگر را نیز زخمی کردند.
 واحدهای ارتش سوریه همچنین با توپخانه و موشک، حملات متمرکزی را متوجه مواضع گروه‌های تروریستی و استحکامات آنها در حومه جنوبی و جنوب غربی شهر حلب کردند، که به هلاکت و جراحت شماری از تروریست‌ها و انهدام سکوهای پرتاب موشک آنها
 انجامید.
همچنین، یک مقام محلی در استان حلب اعلام کرد که بامداد دیروز ده‌ها تروریست در حملات هوایی روسیه و سوریه به مواضع آنها در استان‌های حلب و ادلب زخمی شدند.
گروه‌های تروریستی هم به بازداشت غیرنظامیان در استان ادلب ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند که آنها از گذرگاه‌های ابوالظهور، الحاضر و الهبیط خارج شوند و از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.
مسئولین دولت سوریه از چندین روز قبل امکانات و تدابیر لازم را در گذرگاه‌ها برای استقبال از افرادی که متمایل به خروج از استان ادلب هستند، فراهم کرده‌اند. در این گذرگاه‌ها چندین دستگاه آمبولانس و کمپ امداد پزشکی نیز تدارک دیده شده است.
خبر دیگر اینکه، رئیس‌دیده ‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، در حمله گروه‌های مسلح به یکی از پایگاه‌های روسیه در حومه شرقی ادلب، چهار سرباز روس کشته شدند.