kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

فرانسه برای مقابله با موشک‌های انصارالله به کمک آل‌سعود رفت

فرانسه با استقرار سیستم‌های راداری در ساحل شرقی عربستان به کمک این کشور برای مقابله با حملات موشکی انصارالله یمن رفت. آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی و شرقی زیادی به‌اشکال مختلف به این رژیم عصر حجری کمک می‌کنند و هر یک به شکلی آن را می‌دوشند.


  سرویس خارجی-

نقش فرانسه در جنگ یمن «نقشی پنهان» است. البته این کشور با فروش تسلیحات به عربستان عملا در جنایت علیه مردم بیگناه یمن شریک بوده اما سعی کرده تا نقش خود را همواره پنهان کند. حمله انصارالله به آرامکوی عربستان باعث شد تا کشورهای مختلف مانند آمریکا فرصت را غنیمت شمرده و برای دوشیدن این رژیم هم که شده، به کمکش بشتابند. فرانسه نیز با هدف مقابله با موشک‌های انصارالله به دنبال دفاع از تاسیسات نفتی سعودی است.
در همین راستا مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند، کشورشان سیستم‌های راداری را در ساحل شرقی عربستان مستقر کرده تا سیستم دفاعی این کشور را بعد از حملات موشکی سپتامبر(شهریور) به تاسیسات نفتی سعودی تقویت کند. ایسنا در این باره، به نقل از خبرگزاری رویترز نوشته، این ابتکار عمل از قبل اعلام نشده بود اما مسئولان فرانسوی گفته‌اند، استقرار سیستم‌های راداری در ساحل شرقی عربستان مشرف به خلیج‌فارس در چارچوب قدرت ماموریت «جگوار» است. آنها اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نکردند.
این اظهارات چند ساعت بعد از سخنرانی امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهور فرانسه مقابل ارتش فرانسه مطرح شده که در آن از «مطمئن ساختن عربستان» در پی حملات موشکی به تاسیسات نفتی‌اش در سپتامبر گذشته سخن به میان آورده بود: «به رغم تحولات در منطقه نیروهای ما به مبارزه با داعش ادامه می‌دهند و ما یگان‌های ویژه جگوار را در شبه جزیره عرب و خلیج‌فارس در مدت زمانی کوتاه مستقر کردیم».