kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

پرسه در فضای مجـازی

سیل سیستان و بلوچستان و رفتارهای عجیب و مسبوق به سابقه عده‌ای سلبریتی در صدر محتواهای فضای مجازی طی روز گذشته بود. علاوه‌بر این موضوع‌های مختلف دیگری مورد‌اشاره برخی کاربران قرار گرفته که نشان از هوشیاری سربازان جنگ نرم دارد. انتشار نظرات کاربران به معنی تأیید آنها از سوی کیهان نیست.

اقتدار در سایه جمهوری اسلامی
 بهاره: «اینکه از سپاه یا جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم به معنای آن نیست که هیچ پاسداری تا حالا‌اشتباه نکرده و یا حکومتی با این عرض و طول هیچ بدی و نقصی نداره، دفاع ما از روندی است که در ذیل این نظام باعث اقتدار ایران بعد از قرن‌ها سرکوب توسط غرب شده است؛ دقیقا عکس حکومت پهلوی و قاجار.»
هر کسی را بهر کاری ساختند
 احمد خسروی: «در حالی که شما مشغول تحلیل سیاسی بودید سبز پوشان ‎سپاه پاسداران با انجام عملیات مهندسی و منحرف کردن آب سیلاب مانع تخریب منازل مردم و بحران در شهر دلگان بلوچستان شدند.»
 محمد عبدالهی: «نگویید اگر سپاه نبود امنیت نداشتیم. بگویید اگر سپاه نبود نه امنیت داشتیم نه آبادانی و رفاه. امام خمینی: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.»
آقای رئیس‌جمهور پاسخ لطفا!
 جلیل محبی: «روحانی در سخنرانی امروز خودش را به عنوان مدعی و شاکی جا زده! بزرگوار شما رئیس‌شورای عالی امنیت ملی هستید. مسئله بنزین نیست که بگویید نمی‌دانستم. مطابق ماده ۱۰ قانون هواپیمایی کشوری هیئت وزیران به ریاست شما باید امنیت پرواز‌ها را تامین می‌کرد. لطفا درمورد دو وظیفه خود پاسخگو باشید.»
تحریم سینما
 محمد شاهی: « به دلیل فریب مردم توسط سلبریتی‌های اجاره‌ای در رای آوردن حسن روحانی و به دلیل دست داشتن ایشان در وضعیت امروز کشور و به دلیل همکاری آنها با سفارت انگلیس خبیث در به هرج و مرج کشیدن کشور از امروز به تماشای هیچ یک از فیلم‌های سینمایی نخواهم رفت.»
مکانیسم ماشه
 امید حاجی زاده: «مکانیسم ماشه همان چماق همیشگی اروپا برای ترساندن دولت ماست! در برجام صنعت هسته‌ای را تا حد زیادی تعطیل کردیم ولی دستاوردی نداشتیم. تنها دستاورد دولت در برجام، به قول خودش، انزوای آمریکا و جدایی اروپا از او بود که آن هم خیال خامی بیش نبود. اروپا با فعال کردن مکانیسم ماشه، بطور شفاف در کنار آمریکا ایستاده است.»
 احمد دستاران: « انگلیس، فرانسه و آلمان مکانیسم حل اختلاف برجام را فعال کردند. یعنی تحریم‌هایی که هرگز در عمل برداشته نشدند، حالا بر می‌گردند. یعنی ما تا حالا در نتیجه‌ برجام، روی کاغذ و در کلام تحریم نبودیم، حالا هستیم.»
 پدرام شمیرانی: «بر اساس مکانیسم ماشه، حداقل دو ماه تا پایان برجام و بازگشت خود به خودی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل وقت هست. در برجام جایی برای وتوی تحریم‌های بین‌المللی از سوی روسیه و چین پیش‌بینی نشده! ظریف جان یعنی در این حد هم پیش‌بینی نمی‌کردین !؟...»
تضمینی هست؟
 نفیسه سادات موسوی: «با بقیه دلایل رد صلاحیت نماینده‌های فعلی مجلس برای نامزدی مجلس بعدی کاری ندارم ولی اونی که دلیل رد صلاحیتش فساد اقتصادیه و می‌دونه دیگه راهش نمی‌دن تو مجلس، چه تضمینی وجود داره تو این چندماه باقی‌مونده که با وجود محرز شدن فسادش فرصت داره، ملت و مملکت رو با دوبرابر قدرت و سرعت نچاپه؟!»