kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
چه کسانی عصا زیر بغل ترامپ می‌گذارند؟

سپاه حریف آمریکاست و ملت پشت سپاه

پادوهای داخلی دشمنان قسم‌خورده نظام با جنجال‌آفرینی در ماجرای سانحه سقوط هواپیما، سعی کردند عصا زیر بغل ‌ترامپ بگذارند تا نظام سلطه بتواند انتقام استکبار زخم خورده را از سپاه بگیرد اما ملت آگاه ایران با حضور 25 میلیونی خود در مراسم‌های تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور، پیشاپیش سیلی محکمی ‌بر دهان دشمنان نواخته و یکصدا حمایت خود را از سربازان وطن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.


سرویس سیاسی ـ

کندوکاو برای یافتن دستاویز و کاربست آن علیه شجره طیبه انقلاب و این نظام مقدس، روال همیشگی و فقره‌ای ثابت در مأموریت‌ معارضان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی است. به موازات این مسئله، آگاهی، وفاداری و حضور پابرجا و استوار مردم به‌عنوان یکی از اجزای اصلی و تعیین‏کننده نظام است که با روحیه انقلابی و معنویت پا در رکاب می‌برند و تیغ دشمن را کُند و گلوله‌اش را به طرف خودش برمی‌گردانند. اتفاقات اخیر ‌نمایی چشمگیر و صریح از این واقعیت برجسته و نفیس بود.
پس از ترور سفاکانه سردار مجاهد و مخلص، حاج قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های درنده‌خوی آمریکایی و متعاقب آن، خیزش عمومی ‌و قیامت حضور خیره‌کننده مردم در تشییع پیکر آن عاشق به ملکوت رسیده، سپاه با حمله موشکی و به طرزی مقتدرانه و مثال‌زدنی، مهم‌ترین و مجهزترین پایگاه‌های نظامی ‌آمریکا را در هم کوبید اما در پی آن سقوط جانکاه هواپیمایی که از تهران به مقصد کیف در پرواز بود و داغ دیگری بر دل‌های عزادار مردم نشاند، دشمنان تابلودار نظام، عوامل خارجی و پادوهای داخلی آنها را به صف کرد تا با معرکه‌گیری روی خطای غیرعمد انسانی به‌عنوان علت سقوط هواپیما عصا زیر بغل ‌ترامپ بگذارند و انتقام استکبار زخم‌خورده را از سپاه بگیرند.
مرور ماجرا
مرور رخدادهای اخیر تصویر واضح‌تری از خوش‌خدمتی سست‌عنصر‌ها و پادوهای داخلی آمریکا به دست می‌دهد.
بامداد چهارشنبه 18 دی‌ماه مقارن با ساعات ترور و به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، توسط تروریست‌های خون‌آشام آمریکایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیاتی موفق به نام عملیات «شهید سلیمانی»، با رمز مقدس «یا زهرا(س)» با شلیک 13 فروند موشک‌ زمین به زمین، پایگاه ‌اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد در عراق را هدف قرار داده و سیلی فراموش‌نشدنی به‌صورت شیطانی آمریکا کوبیدند.
ساعت 6:18 دقیقه همان روز اما یک فروند هواپیمای بوئینگ 737، متعلق به خطوط هوایی اوکراین، 5 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) به سبب خطای غیرعمد سامانه پدافند هوایی سقوط می‌کند که منجر به جان‌باختن همه سرنشینان آن از جمله جمعی از هموطنان، شماری از جوانان نخبه ایران و اتباعی از دیگر کشورها می‌شود. متعاقب آن، تیمی ‌از ستاد کل نیروهای مسلح متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی، به‌صورت شبانه‌روزی مشغول بررسی علت سانحه می‌شود و نهایتا صبح شنبه ستاد کل با صدور بیانیه‌ای در این زمینه، به تنویر افکار عمومی‌ می‌پردازد. در این بیانیه تأکید شده بود: «ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده اهداف هوایی به ‌سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است. در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره 752 خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و در هنگام چرخش، کاملاًً در حالت نزدیک‌شونده به یک مرکز حساس نظامی ‌سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به‌صورت غیرعمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متأسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان‌باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد.»
رهبر معظم انقلاب نیز با صدور پیامی ‌تأکید می‌کنند: «با اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل درباره حادثه‌ هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن، مصیبت درگذشت جان‌باختگان این حادثه اندوه‌بار برای اینجانب بسیار سنگین‌تر شد.»
ایشان همچنین تصریح کردند: «لازم می‌دانم اولاً به خانواده‌های معظم این عزیزان بار دیگر همدردی عمیق و تسلیت صمیمانه خود را ابراز کنم و از خداوند متعال برای آنان بردباری و آرامش روحی و قلبی تمنا نمایم. ثانیاً به ستاد کل نیروهای مسلح مؤکداً درباره پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه دردناک سفارش کنم. ثالثاً مراقبت و پیگیری‌های لازم برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای را از مدیران و مقامات ذی‌ربط مطالبه نمایم.»
همان روز، سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز برای تشریح ابعاد حادثه نشست خبری برگزار می‌کند و همه مسئولیت آن را می‌پذیرد.
وی می‌گوید: حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بنده در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی علیه پایگاه‌های آمریکا شنیدم و موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعاً آرزوی مرگ برای خود کردم که ‌ای‌کاش می‌مردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم. ما یک عمر خود را پیشمرگ مردم کردیم و امروز هم آبرویمان را با خداوند متعال معامله می‌کنیم و در این شرایط سخت حاضر شدیم تا توضیح دهیم.
به گزارش فارس، سردار حاجی‌زاده می‌افزاید: بررسی و ارزیابی‌های این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه انجام خواهد شد و اطلاعات تکمیل می‌شود، و همین ابتدای صحبت عرض می‌کنم که ما گردنمان از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی‌که مسئولین بگیرند، مطیع به اجرای آن هستیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در مراحل مختلف به این سامانه‌ها از جمله همین سامانه‌ای که درگیر شده است توسط شبکه یکپارچه اعلام می‌شود که موشک‌های کروزی به سمت کشور شلیک شده است، خاطرنشان می‌کند: در یک یا دو مرحله تأکید می‌شود که این موشک‌های کروز در مسیر هستند و آمادگی داشته باشید.
وی می‌گوید: اپراتور اظهار می‌کند چندین بار درخواست کردیم فضای کشور از پرواز خالی شود و اصطلاحا آسمان Clear شود، که این در شرایط ۳- ۳ طبیعی است که به‌خاطر برخی ملاحظات عزیزان این کار را دنبال نمی‌کنند، در همان لحظه این سامانه در فاصله ۱۹ کیلومتر با هدفی که کروز تشخیص داده شده، مواجه می‌شود.
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه نیز یک‌شنبه در مجلس حاضر می‌شود و با بیان اینکه ما در جنگ با آمریکا بوده و هستیم و خود را سرباز و فدایی ملت، می‌دانیم، می‌گوید: خدای بزرگ را به شهادت می‌گیرم که دوست داشتم داخل این هواپیما بودم و با آن بمیرم ولی شاهد این ماجرای غم‌انگیز نباشیم. همه می‌دانیم که سپاه یک‌بار کامل شهید شده، من جان فرزندانم را گواه می‌گیرم که هیچ آرزویی جز اینکه با برادرانم به پای این ملت تکه‌تکه و قربانی شویم نداریم. می‌دانید که آدم تا کسی را به اندازه خانواده خود دوست نداشته باشد، حاضر نیست برای آن فدا شود و به خدا سوگند اینها همه خانواده و فرزندان ما بودند، مادران و پدران و برادران ما بودند، هیچ‌وقت در طول عمرم این‌قدر شرمنده نبودم.
وی خاطرنشان می‌کند: ماجرای سقوط هواپیما به این شکل بود که ما در بالاترین حد آماده‌باش بودیم، چون تهدید متقابل ما هوایی و موشکی بود و در این شرایط پدافند‌ها قلب مقابله بودند و سامانه‌های جدیدی را برای این مقابله گسترش داده بودیم تا آتش بر روی مردم‌مان نبارد و همه آماده بودند.
تسلیم اراده ملت
سردار سلامی ‌اظهار می‌دارد: برادران ما از همزمانی شلیک و سقوط هواپیما مشکوک شده بودند و من این را می‌گویم که خدا گواه است ما خودمان منشأ ایجاد این فرضیه شدیم که ممکن است موشک ما اصابت کرده باشد، آن هم به‌دلیل همزمانی و اگر ما خود مبدأ شکل‌گیری این فرضیه نبودیم، هیچ‌کس نمی‌توانست متوجه شود. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه موقعیت پرواز هواپیما نسبت به این سامانه به‌گونه‌ای بود که این پرواز نزدیک‌شونده محسوب می‌شد، می‌گوید: معمولا وقتی هواپیماها هم‌راستا با سامانه‌ها قرار می‌گیرند، سطوح مقطع آنها کوچک می‌شود، اپراتور در فضای جنگی با تصور اینکه هدف کروز است، شلیک می‌کند و تصور می‌کند که یک کروز را منهدم کرده است.
وی ابراز می‌دارد: ما وقتی یقین پیدا کردیم اطلاع‌رسانی کردیم با این حال حاضریم هر تصمیمی ‌هرچه که باشد را بپذیریم و تسلیم به اراده ملت عزیز و بزرگ ملت ایران هستیم.
مرور گزاره‌های فوق و آنچه تا اینجا شرحش رفت، به وضوح نشانگر صداقت مثال‌زدنی نظام در این مسئله است. رهبر انقلاب، ستاد کل نیروهای مسلح و مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون تکلف و بی‌لکنت واقعیت ماجرا را برای مردم اعلام کرده‌ و تمهیدات و دستورات لازم جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را صادر کرده‌اند.
در همین حال اما، جریان آلوده اصلاحات، برخی سلبریتی‌ها و عوامل مفلوک اغتشاشگر دشمن، سقوط هواپیما را دستاویزی برای مبارزه با نظام قرار داده‌اند و تقلا می‌کنند تا انتقام آمریکا را از سپاه بگیرند. به لیست دست‌اندرکاران این سناریوی پلشت و مرده‌خوری سیاسی، رابرت مک‌ایر، سفیر انگلیس در ایران را نیز باید افزود. وی شنبه شب در حالی‌که مشغول تحریک و ساماندهی تجمع رو‌به‌روی دانشگاه امیرکبیر بود، از سوی نیروهای انتظامی ‌دستگیر شد و پس از آن دوبار خود را خیس کرد!
عصر شنبه جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های «شریف» و «امیرکبیر» مراسم گرامیداشت و ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ را برگزار کردند اما این تجمع سپس با شعارهای هنجارشکنانه عده‌ای از پیاده‌نظام آمریکا به سمت اغتشاش رفت و به پاره کردن تصویر سردار عالی‌قدر، حاج قاسم سلیمانی کشید.
سلبریتی‌هایی که
بیش‌فعال شدند
چند سلبریتی از جمله جعفر پناهی، رضا درمیشیان، ‌هانیه توسلی، هدیه تهرانی و پرستو صالحی نیز در این تجمع شرکت کرده و هنجارشکنی‌ها در صفحات شخصی‌شان را به‌صورت آنلاین پوشش می‌دادند. این در حالی بود که آنها در پی سقوط هواپیما، تنها به ابراز تسلیت بسنده کرده بودند اما با مشخص شدن علت سقوط، بیش فعال شدند! عده‌ای از آنها نیز جشنواره فجر را تحریم کرده‌اند.
ترامپ جنایتکار و روسیاه در پی این تجمع این‌طور لفظ‌پراکنی کرد که «به مردم شجاع و رنج‌کشیده ایران: من از ابتدای دوره ریاست‌جمهوریم با شما ایستاده‌ام و دولت من همچنان با شما خواهد ایستاد. ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال می‌کنیم. شجاعت شما الهام‌بخش است.»(!)
استفاده از کلمه پرمعنای «مردم» توسط‌ ترامپ در حالی بود که وی قبل از آن سردار محبوب ایرانی‌ها را ترور کرده و به دلیل استیصال در برابر پاسخ ایران به این جنایت، تهدید کرده بود که در صورت تلافی ایران 52 را هدف قرار می‌دهد!
فردای آن روز اما جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و طلاب حوزه‌های علمیه در محکومیت اقدام سفیر انگلیس، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند و با سردادن شعارهایی مانند «مرگ بر انگلیس»، «جاسوس انگلیسی نمی‌خواهیم»، «هم‌وطن ایرانی تسلیت، تسلیت»، «برجام انگلیسی نابود باید گردد»، «سفیر انگلیسی ایزی‌ لایف، ایزی ‌لایف»، «سفارت خیانت تعطیل باید گردد» اعتراض خود را به اقدام ساختارشکنانه رابرت مک ایر، سفیر انگلیس و سیاست‌های خباثت‌آلود این کشور نشان دادند.
یک‌شنبه شب نیز پس از فراخوان محافل خبرپراکنی آمریکایی و انگلیسی چند تجمع محدود در اطراف میدان آزادی شکل گرفت و پادوهای آمریکا، دزدانه تصاویر حاج قاسم سلیمانی را پاره کردند، چنان‌که پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفت: ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم!
مطبوعات و رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی نیز در پی اعلام علت سقوط هواپیما، ژست شرمندگی و عذرخواهی گرفتند! این در حالی است که این طیف طی 6 سال اخیر با انداختن دولت به چاله اعتماد به آمریکا و بزک شیطان بزرگ خسارت‌ها و فجایع سنگینی از جمله بر باد دادن برنامه هسته‌ای، تشدید بیکاری، تورم، گرانی سرسام‌آور را به مردم تحمیل کرده و با ارسال پالس ضعف و انفعال به بیرون، زمینه‌ساز ترور سردار سلیمانی توسط دشمن شده است.
سیلی پیشاپیش مردم
به بدخواهان سپاه
با وجود این تحرکات خبیثانه که حاکی از بغض و کینه همیشگی مدعیان اصلاحات و عده‌ای از سلبریتی‌ها علیه نظام است، مردم قدردان و قدرشناس اقدامات سپاه هستند و بر سر آرمان‌های انقلاب با احدی معامله نمی‌کنند و با حضور 25 میلیونی خود در مراسم تشییع سردار سپهبد شهید سلیمانی در شهرهای مختلف، پیشاپیش سیلی محکمی ‌بر دهان این جماعت کوبیدند.
آنها قیامتی برپا کردند که ناظران مبهوت شدند تا جایی‌که بَری مک‌ کافری ژنرال چهار ستاره آمریکایی به «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «ترامپ از عظمت تشییع ژنرال سلیمانی، تا سرحد مرگ ‌ترسید.»
خانواده‌های جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیما نیز سوءاستفاده از این حادثه و ماهی گرفتن از آب گل‌آلود را محکوم کرده و تأکید کرده‌اند که مبادا حرفی بگوییم که ذره‌ای به نیروهای مسلح و سپاه و مقام ولایت خدشه‌ای وارد شود.
سپاه موجب عمومی ‌شدن گفتمان مقاومت در منطقه شد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود انقلاب است و فهرست بلندی از خدمات، افتخارات و نوآوری‌های نظامی ‌و فنی و همچنین مجموعه‌ای از نیروهای مخلص و متعهد را در اختیار دارد. به کمک مردم شتافتن در هنگامه سیل و زلزله، سازندگی، خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفع محرومیت، نقش‌آفرینی در عرصه جنگ نرم و به گل نشاندن کشتی نظامی ‌آمریکا در سوریه و عراق گوشه‌ای از افتخارات سپاه است که یک ملت پشتیبان آن است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکیل گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه، گفتمان مقاومت را عمومی ساخته و همین از عوامل اصلی ناکامی ‌آمریکا در غرب آسیا بوده است. این نهاد والا و ارزشمند با مجاهدت‌ها و فداکاری‌های خود در عرصه‌های مختلف ملت مبارز و آگاه ایران و جهان اسلام را سرافراز کرده است، ملت بزرگ ایران نیز حامی ‌و هواخواه سپاه است و بُرد تیر بدخواهان آن کوتاه‌تر از آن است که به هدف برسد.