kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
یک مسئول:

95 درصد مراکز اسقاط خودرو تعطیل هستند

رئیس ‌هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده کشور با ‌اشاره به کمک نکردن دولت به این صنف گفت: هم‌اکنون ۹۵ درصد مراکز اسقاط خودرو تعطیل هستند.

محمدحسین گودرزی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت: به دلیل مشکلات متعدد، هم‌اکنون ۹۵ درصد مراکز اسقاط خودرو تعطیل هستند. متاسفانه دولت هیچ حمایتی از این مراکز نکرده است، این در حالی است که باتوجه به آلودگی هوا در کشور، باید به این امر توجه جدی  شود.
وی در پاسخ به این پرسش که برای گواهی اسقاط خودروی فرسوده در ازای واردات خودرو مشکلاتی وجود داشته است، هم‌اکنون این روند به چه صورت است؟ گفت: متاسفانه هنوز این مشکل حل نشده است و مراکز اسقاط خودرویی، همچنان با این امر درگیرند.
این مسئول اسقاط خودرو با‌ اشاره به اینکه اگر مشکل اسقاط خودرو به طور قطع حل شود می‌تواند در آلودگی هوا تاثیرگذار باشد، بیان کرد: این در حالی است که حل مشکلات این حوزه، می‌تواند نقدینگی را به این مراکز برگرداند و نیز تعدادی از خودرو‌های فرسوده را از چرخه خارج کند، اما دولت کاری در این موضوع انجام نداده است.
گودرزی با تاکید بر اینکه مشکلات اسقاط خودرو به مراتب بیشتر  شده است، گفت: متاسفانه هیچ یک از مشکلات واحدهای اسقاط خودرو حل نشده این در حالی است که متولیان زیادی همچون وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، ستاد حمل‌ونقل سوخت، محیط‌زیست در این موضوع دخیل هستند. اما هیچ کدام به داد ما نرسیدند.
گفتنی است، حدود دو ماه پیش هم، در حالی که آلودگی هوا دوباره‌گریبان کلان شهرها و به ویژه تهران را گرفته بود، همین مقام مسئول اعلام کرد تعداد اسقاط انجام شده در سال جاری ناچیز بوده است.
پیش از آن نیز در روزنامه کیهان نوشته بودیم؛ در سال 1393 ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور از طریق رسانه‌ها اعلام کرد کلیه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در زمینه اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده نسبت به اخذ جواز تاسیس کارخانه بازیافت خودرو اقدام کنند. با این وجود، از اواسط سال 96 و با ممنوعیت واردات خودرو، کلیه مراکز اسقاط کشور تعطیل شدند و تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بدون استفاده ماند!
در همین زمینه، خاقانی، مدیرعامل مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده شهرستان گرمسار به کیهان گفته بود: «از سال ۹۶ تا کنون بارها انتقاداتمان را به نهادهای متولی صنعت اسقاط نظیر ستاد حمل‌ونقل و سوخت، وزارت صنعت و وزارت راه اعلام کرده‌ایم و هر بار به وعده‌های مسئولین دل خوش کرده‌ایم ولی هنوز خبری از تحقق وعده‌ها نیست.»