kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

صادرات کالا از مرز سومار از سرگرفته شد


 
فرماندار گیلانغرب گفت: صادرات کالا از مرز سومار پس از حدود پنج ماه وقفه به دلیل تعطیلی از سوی طرف عراقی، روز شنبه ۲۱ آذرماه از سرگرفته شد.
کوروش محمودیان‌، افزود: صادرات کالا از مرز سومار در زمینه‌های مصالح ساختمانی، پتروشیمی و مواد شوینده به کشور عراق آغاز شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به تعطیلی بازارچه سومار به دلیل برخی مشکلات طرف عراقی، پس از جلسات متعدد و پیگیری‌های لازم از طرف استاندار کرمانشاه و دولت جمهوری اسلامی ایران این مرز با ابلاغ طرف عراقی بازگشایی شد.
فرماندار گیلانغرب گفت: تفاهم‌نامه لازم با طرف عراقی به منظور تامین و تجهیز زیرساخت‌های لازم در راستای تحقق مصوبه دولت در رسمی شدن مرز سومار منعقد شده و امید است به‌زودی فعالیت‌های متناسب با مرز رسمی در مرز سومار محقق شود.
محمودیان ادامه داد: با ایجاد سیستم‌های جدید روشنایی در محوطه بازارچه عملیات بیس‌ریزی و سامان‌دهی محوطه و احداث سالن ملاقات‌های مرزی و ایجاد زیرساخت‌ها در مرز سومار سرعت گرفته است.
بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه ‌تر کرده و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود.