kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

4 روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری جا‌به‌جا می‌شود


 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از موافقیت با جا‌به‌جایی و یا درجاسازی ۴ روستای در معرض خطر رانش زمین این استان خبر داد.
سهراب رئیسی اظهار داشت: در جلسه کارشناسی بررسی مطالعات امکان‌سنجی، با جا‌به‌جایی یا درجاسازی روستاهای خویه، دره شیخ‌ عالی از توابع شهرستان کوهرنگ و آبیدک و منارجان از توابع شهرستان لردگان موافقت شد.
به گفته وی، در این جلسه مقرر شد مراتب تصویب جابه‌جایی یا درجاسازی آبادی‌های یادشده در کمیته امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان، برای اقدامات بعدی پیگیری شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود ۱۸۰ روستای در معرض خطر در این استان گفت: از ۲ سال گذشته تاکنون ۸۵ روستا در ۵۵ نقطه جابه‌جا، تجمیع، اسکان و عملیات جا‌به‌جایی و یا درجاسازی شد و این امور برای ۴۷ روستای در معرض خطر در حال پیگیری است.
رئیسی افزود: از مجموع ۴۷ روستا تاکنون تامین اعتبار برای درجاسازی و مقاوم‌سازی ۷ روستا در کمیته امور زیربنایی تصویب شده است که ۳ روستا جابه‌جا و ۴ روستای دیگر در مرحله بررسی قرار دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای جا‌به‌جایی ۴۰ روستای باقیمانده از مصوبات سفر  رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.