kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

۴ واحد صنعتی منطقه آزاد اروند به چرخه تولید بازگشت


 
مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاداروند گفت: چهار واحد صنعتی در شهرهای آبادان و خرمشهر که به دلیل مشکل مالی ورشکست شده و نیمه فعال بودند بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.
کمال رضایی افزود: شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند برای راه‌اندازی مجدد این چهار واحد ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرد.
وی محصولات تولیدی این واحدهای صنعتی را کربورسیلیسیم، آلومینیم، محصولات سلولزی، قیر و تولید سازه‌های فلزی اعلام کرد و افزود: شرایط تحریم‌، نوسان شدید ارز، کمبود منابع نقدینگی و منابع مالی از مهم‌ترین عوامل رکود و جاماندن این واحدها از چرخه تولید بود.
رضایی احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال در آبادان و خرمشهر را راهکار رسیدن به اهداف رونق تولید در منطقه آزاد اروند دانست و اظهار داشت:
میزان ‌اشتغال‌زایی به وجود آمده با احیای مجدد این واحدهای صنعتی ۱۸۶ نفر اعلام شده است.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج‌فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.