kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
در دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفت؛

تشرف دو دانشجوی روسی به دین مبین اسلام

مراسم ازدواج دو دانشجوی روسی مشرف به دین اسلام در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

دو دانشجوی اهل روسیه به دین مبین اسلام گرویدند و مراسم عقد ازدواج خود را در دانشگاه تربیت مدرس برگزار کردند. نیکیتا و داریا دو دانشجوی اهل روسیه طی مراسمی در دانشگاه تربیت مدرس با حضور رئیس ‌دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس، هیئت‌رئیسه دانشگاه به دین مبین اسلام مشرف شده و مراسم ازدواج این دو دانشجو با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد.
نیکیتا که برای دوره کوتاه مدت پست دکتری در دانشگاه تربیت مدرس حضور دارد گفت: هر مومنی می‌داند که انسان تصمیماتی که در زندگی خود می‌گیرد یک ماهیت درونی و قلبی دارد و نمی‌توان علت این تصمیمات را بر زبان یا کلمات آورد.
وی در ادامه تصریح کرد: اسلام نقطه آخر تکامل ادیان محسوب می‌شود و یکی از ویژگی‌های مثبت و بارز دین اسلام این است که پیامبران قبلی خود را نفی نمی‌کند و این یکی از عواملی بود که من به این سمت گرایش پیدا کردم.
این دانشجوی پست دکتری با تاکید بر اینکه از طریق دین اسلام احساس کمال به دست می‌آورم گفت: آشنایی من با دین اسلام از همان دوران مدرسه در کشور خودم روسیه اتفاق افتاد. البته از سن 5 سالگی پدرم متون اسلام و قرآن به منظور آشنایی با این دین به من پیشنهاد دادند اما در آن زمان به دلیل سنگینی این متون نتوانستیم آن را بخوانم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: من در یک خانواده علمی در روسیه به دنیا آمدم و همه اعضای خانواده من ریاضیدان هستند و فعلا برای آینده برنامه‌ریزی بلندمدت نمی‌کنم اما تصمیم دارم در بهار جاری به روسیه برگردم.
داریا فدرو همسر نیکیتا نیز ادامه داد: من کارگردانی تئاتر خواندم و خوشحالم که اینجا هستم. فدرو ادامه داد: همیشه چیزی در انتهای ذهن انسان‌ها است که روزی آن را به ظهور می‌رسانند. تشرف به اسلام نیز برای من همین حالت را داشت.
در ادامه مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس به مهم‌ترین ویژگی‌های دین اسلام در مقایسه با ادیان دیگر‌اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها این است که دین اسلام همه پیامبران قبل از خود را تایید می‌کند اما در تکامل ادیان دیگر به هدایت انسان‌ها می‌پردازد.
وی در ادامه هماهنگی دین اسلام و علم را از دیگر ویژگی‌های این دین عنوان کرد و گفت: دین اسلام به همه نیازهای انسانی مقتضی زمانی و مکانی پاسخ می‌دهد. به طوری که این دین با فطرت عقل انطباق کامل دارد و تنها دینی است که براساس فطرت به مسائل عقلانی آمیخته شده است.
نامبرده خاطرنشان کرد: تکریم انسان در اسلام شخصیت بی‌نظیر پیامبر اسلام عمومی بودن قوانین، وسعت دایره ایمان و برخوردار بودن از حداقل و حداکثرها جهان شمولی و جاویدان بودن، تصور تولد پاک برای همه انسان‌ها و برخی ویژگی‌های دیگر موجب شده است که دین اسلام در مقایسه با ادیان دیگر شاخص‌تر و کامل‌تر باشد.
همچنین در این مراسم دانشگاه تربیت مدرس به دو دانشجوی روسی که امروز به دین اسلام مشرف شدند هدیه ازدواج داد.
رئیس‌ دانشگاه تربیت مدرس در این زمینه گفت: دکتر «نیکیتا» دانشجوی دکتری رشته ریاضی از حدود یک سال پیش مشغول همکاری با دانشگاه تربیت مدرس در دوره پست دکتراست و این همکاری او حدود 6 ماه دیگر ادامه دارد.
وی در ادامه تصریح کرد:‌ در رشته ریاضی ‌دانشگاه تربیت مدرس شرایط استثنایی و جاذبه بسیار بالایی برای جذب دانشجویان خارجی دارد و دانشجویان خارجی برای گذراندن دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت تحقیقات در رشته ریاضی به این دانشگاه وارد می‌شود.
نامبرده افزود: در واقع در میان کنفرانس‌های بین‌المللی که برگزار می‌شود محققین خارجی زیادی در این دانشگاه حضور دارند و دکتر نیکیتا که دکترای ریاضی خود را از کشور آلمان اخذ کرده بود نیز با ورود به دانشگاه تربیت مدرس، مصمم شد با عمق تحقیقات ریاضی در این دانشگاه آشنا شود و ما نیز این اجازه را به او دادیم که برای دوره پست دکترا در رشته ریاضی تحقیقات خود را ادامه دهد.
به گفته او،‌ دانشگاه تربیت مدرس با توجه به گرویدن دو دانشجوی فوق به دین اسلام پیشنهاد داد فرصت ادامه تحصیل برای «داریا» که دانشجوی کارگردان رشته تئاتر است را در دوره‌ دکتری و کارشناسی ارشد ایجاد کند.
رئیس‌دانشگاه همچنین تصریح نمود: اعلام کردیم آماده جذب و به کارگیری دکتر نیکیتا به عنوان هیئت علمی مهمان در این دانشگاه هستیم و در صورتی که دوره پست دکترای او به پایان برسد می‌تواند در این دانشگاه حضور داشته باشد. در واقع این دو دانشجو تا یک سال فرصت دارند پیشنهاد دانشگاه را مورد بررسی قرار داده و جواب خود را ارائه دهند.