kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
به یاد شهید مدافع حرم رضا حاجی‌زاده

شهیدی که همنام فرمانده است (حدیث دشت عشق)

این روزها برخی شهید مدافع حرم رضا حاجی‌زاده را به اشتباه فرزند سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوا فضای سپاه معرفی می‌کنند. اما شهید مدافع حرم رضا حاجی‌زاده، اهل آمل از شهدای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا به همراه ۱۲ تن دیگر از یارانش در روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید که پیکرش در معرکه نبرد جا ماند.

 شهید حاجی‌زاده در بخشی از وصیتنامه‌اش نوشته بود: «من به‌خاطر منطق خویش برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) وارد جنگ با دشمنان اسلام شدم و با عشق و علاقه و رضایت کامل جان خویش را فدای این راه می‌نمایم و می‌روم تا انتقام سیلی حضرت زهرا(س) را بگیرم. من از مردم ایران می‌خواهم تفرقه‌اندازی نکنید، با هم متحد باشید، دین اسلام را سربلند نگه دارید، به دوستان و آشنایان توصیه می‌کنم نماز اول وقت و با حضور قلب بخوانید.»
 این شهید همچنین در بخش دیگری از وصیت‌نامه‌اش خطاب به دخترش، فاطمه نوشته است:  «دختر بابا، دوستت دارم، دوستت دارم، بدان که بابا رفته است که تا تو و امثال تو در امنیت و آرامش در خاک خود قدم بگذارید و بدان که ناموس شیعه در واقع ناموس خودمان است، تکلیف ما این است که از ناموس شیعه دفاع کنیم و جان خود را در این راه بدهیم و از تو می‌خواهم که در سنگر خود که همان چادر توست، بمانی و بایستی و مقابله کنی تا پرچم اسلام و تشیع همیشه پیروز و سرافراز بماند.»