kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ اعلام کرد

پیش‌بینی کسب حداکثر 70 سهمیه را داریم کشتی، تکواندو و کاراته می‌توانند مدال‌آور باشند

سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ معتقد است که سه رشته کشتی، تکواندو و کاراته شانس بیشتری برای کسب مدال در بازی‌های توکیو دارند.


سرویس ورزشی-

نصرالله سجادی در تازه‌ترین صحبت‌های خود در واکنش به اینکه پیش‌بینی کمیته ملی المپیک کسب چند سهمیه برای توکیو 2020 است، اظهار داشت: پیش‌بینی این بوده که نزدیک ۶۰ تا حداکثر ۷۰ نفر سهمیه بگیریم. الان تا‌اندازه‌ای موفق شده‌ایم و هنوز وقت داریم. شما می‌دانید برای اولین بار بعد از انقلاب است که دو رشته تیمی ما سهمیه می‌گیرند. البته قبل از انقلاب قهرمان بازی‌های آسیایی به المپیک می‌رفت و رقابت‌ها به این صورت فشرده نبود البته قصد این را ندارم که ارزش آنها را پایین بیاورم.
سجادی درباره اینکه برخی کشورها پیش‌بینی مدال‌های خود را کردند اما چرا ایران در این زمینه صحبت نکرده است؟ بیان کرد: تعداد کشورهایی که پیش‌بینی مدال کردند زیاد نیست. ۲۰۶ کشور در المپیک شرکت می‌کنند و حدود ۸۰ کشور مدال آور هستند. فدراسیون‌های ما هم پیش‌بینی‌هایی کردند اما الان نمی‌شود اعلام کرد. مثلا در کشتی همیشه مدال آوردیم و این دوره هم باید مدال بیاوریم. در کشتی از ۱۲ سهمیه تعدادی را کسب کردیم و حتما ۷ نفر دیگر هم کسب سهمیه می‌کنند. اجازه بدهید ابتدا کسب سهمیه انجام شود. کشورهایی که پیش‌بینی می‌کنند ۹۰ درصد سهمیه‌های خود را گرفته‌اند. کشور ما هم می‌تواند پیش‌بینی کند چون به خوبی از شرایط بازی‌ها و رقبا آشنا هستیم اما باید تکلیف سهمیه‌ها مشخص شود. هنوز کاراته، شمشیربازی، قایقرانی و بوکس کسب سهمیه‌هایشان مانده است. پیش‌بینی داریم که در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی، کاراته و تکواندو مدال بگیریم و شانس بیشتری دارند.
توجه به ورزش بانوان
او در مورد تعیین معاونان کاروان اعزامی گفت: وقتی تعداد ورزشکار، کادر فنی، پزشکی و اجرایی مشخص شود، معاونان را هم تعیین می‌کنیم.
سجادی درخصوص حضور بانوان در رویدادهای ورزشی نیز عنوان داشت: در این سال‌ها به حوزه ورزش بانوان در سطح بین‌المللی توجه شده است. جهان در رویدادهای قاره‌ای و المپیک دوره‌های خوبی را در بخش بانوان نداشته است. در سال ۱۹۰۰ در پاریس ۲/۲ درصد ورزشکاران زن بودند و تا اواخر قرن بیستم به چهل درصد رسید برخی فکر می‌کنند ما چون محدود هستیم زنان فعال نیستند اما اینگونه نیست.
او افزود: در سطح کمیته بین‌المللی المپیک فعالیت‌های زیادی برای حضور زنان انجام شده است‌. در المپیک ۱۹۶۴ اولین حضور بانوان ایران در دوومیدانی و ژیمناستیک را داشتیم که سه بانو شرکت کردند. ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ نیز زنان ما غایب بودند. المپیک ۱۹۷۶ تیم شمشیربازی زنان ایران حضور داشت. تا المپیک ۲۰۱۶ جمعا ۸ دوره، ۳۳ ورزشکار زن در رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیک، شمشیر بازی، تیراندازی، تکواندو، تنیس روی میز، تکواندو و قایقرانی داشتیم.
سرپرست کاروان ورزش ایران در المپیک در واکنش به اینکه زنان می‌توانند به عنوان سرپرست کاروان ورزشی به رویدادهای ورزشی اعزام شوند گفت: در آینده می‌توانند. الان که من هستم اما اعتقاد دارم که زنان می‌توانند به عنوان سرپرست کاروان باشند.
شانس تیم فوتبال کم است
سجادی در رابطه با طراحی لباس کاروان ایران برای المپیک توکیو گفت: تا جایی که اطلاع دارم انتخابات انجام شده و از بین مجموعه طرح‌ها و کارها، ۱۲ مجموعه انتخاب شده است و به کمیته ملی المپیک پیشنهاد شده است. در جلسه ستاد عالی بازی‌ها هم صحبت شد و قرار شده تا دوباره در این مورد صحبت کنیم. مشکلی وجود ندارد طرح‌ها آماده هستند و فقط باید انتخاب کنیم.
دبیر اسبق کمیته ملی المپیک در مورد شرایط تیم ملی فوتبال امید و شانس کم آنها در کسب سهمیه المپیک گفت: در ستاد در این باره صحبتی نشده است. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید شرایط را بررسی کنند. ما در مسائل فنی دخالت نمی‌کنیم و فقط حمایت می‌کنیم. فعلا مسابقات تمام نشده اما شانس‌شان خیلی کم است.