kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال



  سازمان لیگ عقب‌نشینی کرد
 دیدار فولاد خوزستان- استقلال لغو شد
برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال در هفته هفدهم لیگ برتر به زمان دیگری موکول شده است.
در حالی که قرار بود تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر در تاریخ بیست‌وهفتم دی ماه رو در روی هم قرار بگیرند, این بازی لغو و برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد. پیش از این دو باشگاه فولاد و استقلال نسبت به برگزاری این دیدار در تاریخ فوق اعتراض داشتند و حتی فولادی‌ها تهدید کرده بودند که حاضر به انجام بازی در این تاریخ نخواهند شد، اما سازمان لیگ مقابل این فشار‌ها تأکید به برگزاری بازی داشت.
فرکی: این به نفع فوتبال ماست که یک ایرانی
 سرمربی تیم ملی شود
سرمربی تیم فوتبال پیکان اعتقاد دارد انتخاب یک مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی در نهایت به سود فوتبال ایران خواهد بود.
حسین فرکی مربی پیشین تیم ملی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی و اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال بیشتر روی گزینه ایرانی نظر دارد، تصریح کرد: در حال حاضر این به نفع فوتبال ماست که مربی ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. فدراسیون هم نباید برای انتخاب مربی ایرانی تردید داشته باشد و باید به مربیان خودمان اعتماد کنیم. در این مدت دیدید که چه چالش‌هایی درباره مربیان خارجی ایجاد شد. اعتقاد من این است که مربی ایرانی همیشه با مشکلات کنار می‌آید، اما این موضوع درباره مربی خارجی صدق نمی‌کند.
زرینچه: تغییرات در لیگ عجیب است
پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: تیم فوتبال امید در دیدار مقابل کره‌جنوبی بدشانس بود و نباید به این تیم می‌باختیم.
جواد زرینچه که یکی از بدرقه کنندگان تیم فوتبال امید به مسابقات انتخابی المپیک بود، درباره شرایط این تیم در دیدار با ازبکستان و کره جنوبی گفت: همیشه بازی اول شرایط خاص خودش را دارد. البته نفراتی که در تیم امید هستند از تجربه بالایی برخوردارند و در لیگ ما چندین سال است بازی می‌کنند. نفرات تیم خوب بودند. ما باید در بازی برابر ازبکستان با اختلاف، این تیم را شکست می‌دادیم و با بی‌دقتی بازیکنان باعث شد تا این دیدار با تساوی به پایان برسد.وی تاکید کرد: در بازی دوم اشتباهات فردی باعث باخت ما شد. البته کره تیمی نبود که ما به آنها ببازیم. در این بازی هم می‌توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم اما در چیدمان دچار مشکل شدیم و شاید یکی از دلایل باخت، همین موضوع بود.زرینچه در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم به المپیک صعود کنیم یا خیر، گفت: شرایط برای ما به گونه‌ای شده است که کار ما به اما و اگر کشیده است. امیدوارم بتوانیم چین را با گل‌های زیاد شکست داده و کره هم ازبکستان را از پیش رو بردارد تا این ما باشیم که صعود می‌کنیم. اگر چه کار سختی داریم اما اتفاقات فوتبالی می‌تواند این شرایط را برای ما فراهم بیاورد.وی درخصوص تغییراتی که در نیم فصل دوم در تیم‌های لیگ برتری بوجود آمده است، گفت: تغییرات در نیم فصل دوم در اکثر تیم‌ها بالا بوده است. یحیی گل محمدی به پرسپولیس آمد. قلعه نویی به احتمال زیاد به تیم ملی می‌رود. ماشین ‌سازی واستقلال هم تغییر سرمربی دادند. ذوب آهن هم همین شرایط را دارد. بنابراین اعتقاد دارم این تغییرات، یک رکورد عجیب در فوتبال ما آن هم در نیم فصل دوم است و این می‌تواند تا حدودی تیم‌های بالای جدول را دچار مشکل کند.
حضور کمرنگ تراکتور در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل
پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ برتر در حالی شب گذشته به پایان رسید که تیم فوتبال تراکتور در این پنجره فقط یک بازیکن جدید جذب کرد.
تیم فوتبال تراکتور تبریز یکی از کم سروصداترین تیم‌های لیگ برتر در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی بود و می‌توان گفت در بین تیم‌های مدعی ضعیف‌ترین عملکرد را به خود اختصاص داد.تراکتوری‌ها که قرار بود در فصل نقل‌وانتقالات نقاط ضعف خود در خط دفاع و خط حمله را برطرف کنند، فقط میلاد فخرالدینی را در پست دفاع راست به خدمت گرفتند، انتقالی که خیلی هم به مذاق هواداران پُرشور تبریزی خوش نیامد و واکنش‌های تندی را در فضای مجازی در پی داشته است.سیداحمد موسوی، فورچونه، سوگیتا و مازولا چهار بازیکن خروجی تراکتوری‌ها در نیم‌فصل بودند که قرار بود به جای آنها بازیکن جدید جذب شود. اتفاقی که هنوز رخ نداده است و این باشگاه از این پس فقط می‌تواند بازیکن آزاد جذب کند.تیم فوتبال تراکتور اکنون در اردوی ترکیه به سر می‌برد و طبق برنامه قرار است تا 29 دی ماه در این کشور حضور داشته باشد.
سرمربی جدید شهرخودرو:
 از گل‌محمدی مشورت می‌گیرم
سرمربی جدید تیم شهرخودرو می‌گوید در مسیر سرمربی‌گری خود از کمک و مشورت‌های یحیی گل‌محمدی استفاده می‌کند.
عصر دیروز مجتبی سرآسیایی، با حضور مسئولان و مالک شهرخودرو رسما به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد تا هدایت این تیم را به طور رسمی در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بر عهده بگیرد.مجتبی سرآسیایی، سرمربی جدید شهرخودرو پس از قبول هدایت این تیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که حضورم به عنوان سرباز در این مجموعه برایم مهم است که در هر جایی که لازم است، کمک کنم. با تصمیم مدیریت قرار شد من وظیفه سرمربی‌گری را به عهده بگیرم و اطاعت کردم. شفاف باید بگویم کار سخت است، جا دارد از آقایان حمیداوی، وطنخواه و اعضای شهرخودرو تشکر کنم که به من اعتماد کردند. امیدوارم با حمایت بازیکنان و کادرفنی، روزهای خوبی را رقم بزنیم.او درباره دستیاران و کادر فنی تیمش گفت: چند نفر را بررسی کردیم، در نهایت دستیار اول من، ایتالیایی خواهد بود. رزومه او را دیدیم و شرایطش را آنالیز کردیم. باشگاه هم پیگیر است تا به زودی به ما اضافه شود. مصطفی صداقت از قبل با ما بوده و همراه‌مان است. داوود سیدعباسی هم به ما اضافه شد و هم‌چنین آریانی به عنوان مربی بدنساز کنار ماست. یک مربی گلر نیز به زودی به ما اضافه می‌شود.سرآسیایی در ادامه افزود: جا دارد از زحمات برادر بزرگ‌ترم، یحیی گل‌محمدی که زحمت زیادی برای فوتبال این شهر کشید تشکر کنم. از تک‌تک کمک‌ مربی‌های او ممنونم، آنها زحمات زیادی کشیدند و انرژی زیادی گذاشتند. حتما در ادامه راه از
یحیی گل‌محمدی مشورت می‌گیرم. در مسیری می‌رویم که بتوانیم موفق باشیم.
ناظم الشریعه:نمی‌شود قدیمی‌های آماده را
 کنار گذاشت
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با دفاع از جوانگرایی در تیم ملی گفت: نمی‌شود همه بازیکنان با تجربه را کنار گذاشت اما شیب جوانگرایی در تیم ملی ملایم است.
تیم ملی فوتسال اردوی نهایی خود برای حضور در مسابقات فوتسال قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا را از هفته آینده آغاز می‌کند. یکی از انتقاداتی که در مدت اخیر از تیم ملی فوتسال ایران شده عدم جوانگرایی لازم در تیم ملی بوده با این حال ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی معتقد است به درستی جوانگرایی را در تیم ملی اعمال کرده و از سوی دیگر بازیکنان قدیمی که هنوز شرایط خوبی دارند را نمی‌شود به راحتی کنار گذاشت.ناظم الشریعه مورد جوانگرایی در تیم ملی گفت: نمی‌شود که جوانگرایی نکرد. قطعا این اتفاق افتاده است چون اگر فشار زیادی به بازیکنان مسن‌تر وارد شود کارایی آنها کم می‌شود اما از سوی دیگر نمی‌شود بازیکنی که در جام جهانی سوم شده را به راحتی کنار گذاشت. من عقیده دارم بازیکنان با تجربه‌ای که شرایط خوبی دارند باید بمانند و بازیکنان جوان نیز با شیب ملایم به تیم اضافه شوند.سرمربی تیم ملی تصریح کرد: بعد از سال ۲۰۱۶، ما برای بازی‌های داخل سالن ترکمنستان یک سری بازیکن جدید به تیم ملی اضافه کردیم. بازیکنانی مثل محمد شجری، مسلم اولاد قباد، ابوالقاسم عروجی و سعید عباسی که توانستند جایگاه خود در تیم ملی را حفظ کرده و برای بازی‌های سال ۲۰۱۸ قهرمانی آسیا در ترکیب تیم ملی باشند. بعد از این بازی‌ها باز هم جوانگرایی در تیم ملی ادامه داشته و نفراتی مثل باقر محمدی، طاها نعمتیان، مهدی کریمی، رحمان سارانی و بهزاد عظیمی به تیم ملی اضافه شدند که احتمال حضور آنها در مسابقات ۲۰۲۰ آسیا هست. ما در این مدت ۷۸ بازیکن را در اردوهای مختلف تست کردیم و بازیکنانی که حس کردیم شرایطی نزدیک به تیم ملی را دارند دعوت کردیم و آنها را محک زدیم.ناظم الشریعه ادامه داد: تا وقتی امثال حسن زاده، جاوید، طیبی، اسماعیل پور و... خوب باشند، جدا از بحث فنی با تجربه خودشان هم به ما کمک می‌کنند. ما در مصاف‌های حساس با تیم‌های بزرگ و در بازی‌های مراحل بالاتر فوتسال قهرمانی آسیا به مسائل تجربه و روحی روانی هم نیاز داریم که در این شرایط برتری ما نسبت به رقبا داشتن بازیکنانی با این شرایط است.