kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

پرسه در فضای مجـازی



همان‌طور که اذهان عموم پر از معادلات پیچیده درباره اتفاق‌های اخیر است، فضای مجازی و محتواهای شبکه‌های اجتماعی نیز موضوع‌های گوناگونی را در بر گرفته است. انتشار نظرات کاربران به معنی تأیید آنها از سوی کیهان نیست.
خودکم‌بینی
 احمد قدیری: «‏آمریکایی‌ها یک هفته است دارند به همه دنیا درباره عدم تلفات انسانی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آشکارا ‎دروغ می‌گویند و هرگونه درز اطلاعات را وحشیانه سرکوب می‌کنند، کک کسی در داخل و خارج نگزیده. به ایران که می‌رسد، برای ‎تأخیر دو روزه در انتشار مطلب قیامت به‌پا می‌کنند!»
بلوچستان
 علی سیستانی: «برادران و خواهران عزیز خواهش می‌کنم دقت کنید، سیستان سیلی نیومده، جایی که سیل مردم رو گرفتار کرده منطقه بلوچستان هست، برای همین به استان ما می‌گن سیستان و بلوچستان؛ نواحی مرکزی و جنوبی استان رو  بهش می‌گن منطقه بلوچستان.»
پاکسازی جشنواره فجر
 سعید پیرزاده با اشاره به جوسازی برخی به‌اصطلاح هنرمندان پس از ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی نوشت: « چند نفر از سینمایی‌ها گفته‌اند امسال در جشنواره‌های هنری فجر شرکت نمی‌کنند. همان بهتر که جشنواره فجر «انقلاب اسلامی» که سال‌هاست محلی شده برای اکران فیلمی‌های سادیسمی و تکه‌پرانی علیه انقلاب، امسال «پاکیزه» و «انقلابی» برگزار شود.»
کاسبان خون
 برخی از کاربران هم با انتشار این تصویر نسبت به اقدامات ساختارشکنانه عده‌ای در تجمع‌های روزهای اخیر واکنش نشان دادند و هویت اصلی معترضان را مشخص کردند.
اینترنت ملی
 معصومه نصیری: «از افتخارات این روزهای برخی، اسکرین‌شات بسته شدن صفحه اینستاگرام. گرامی‌ها! اینستاگرام خیابان تهران نیست، خیابان نیویورک است. کاش جای کمپین محکومیت این اقدام، کمپین مطالبه شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی راه می‌افتاد. در خانه دشمن قوانین او حاکم است و مستبد همه‌جا مستبد.»
رفاعه نباشیم
 جعفر یوسفی: «همیشه می‌گفتم چقدر احمق بود رفاعه، می‌دانست شمر امام حسین را کشته و به خون شمر هم تشنه بود اما با او علیه مختار هم‌پیمان شد. امروز که هم‌‌صدایی بعضیا رو با ترامپ دیدم، فهمیدم تا دنیا دنیاست شمر و خولی و رفاعه و مختار وجود داره. برای ما شمر و خولی‌ها مشخص شده، حواسمان باشد رفاعه نباشیم.»
سرکوب زنان به سبک جمهوری اسلامی!
 آزاده هم با اشاره به تصویر جدید کیمیا علیزاده و کشف حجاب وی در خارج از کشور نوشت: «کیمیا علیزاده برای این ‌سر و دست شکوندی بری؟! ۱۸سالگی مدال برنزگرفتی که خدا می‌دونه فدراسیون چقدر خرجت کرد! ۴ سال پیش یک آپارتمان و کلی سکه گرفتی، از تمام هدایای مدال طلا برخوردار شدی! از رئیس‌جمهور تا صداوسیما تریبون گرفتی! دقیقا کجا سرکوب شدی؟! کاش همه زنان سرزمینِ من این‌طور سرکوب می‌شدن!»
عاقبت سلبریتی‌سالاری
 پوریا فاضل: «روح شهید چمران شاد که فرمود: وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شه و صدای چکاچک شمشیر بلند می‌شه، اون زمان مرد از نامرد شناخته می‌شه! یک ایران از هنرمندانش در حال ضربه خوردنن! یک ایران در حال خنجر خوردن از سلبریتی‌ها، از منافقین سیاسی و این حاصل سال‌ها سلبریتی‌سالاری است.»