kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

اعلام روش های کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق بهزیستی و هلال احمر

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، روش‌های کمک به مردم سیل‌زده در سیستان و بلوچستان را اعلام کرد.

ذوالفقار یزدان‌مهر با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان  به تسنیم گفت: هم‌وطنان ساکن در 13 شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی شده‌اند که خدمت‌رسانی به این عزیزان توسط بخش‌های مختلف ادامه دارد.
یزدان‌مهر افزود: خیران و نیکوکاران نیز می‌توانند از طریق شماره کارت 6367957048971555 به‌نام سازمان بهزیستی نزد بانک مرکزی کمک‌های خود را اهدا کنند.
همچنین هم‌وطنان می‌توانند از طریق کد دستوری #9*7*733* کمک‌های خود را اهدا کنند. وی خاطرنشان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در اسرع وقت در اختیار سیل‌زدگان قرار خواهد گرفت.
جمعیت هلال‌احمر نیز اعلام کرد به دنبال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان سیستان و بلوچستان و شدت‌یافتن طغیان رودخانه‌های فصلی و در نتیجه زیرآب رفتن بسیاری از شهرستان‌های استان به خصوص در جنوب سیستان و بلوچستان؛ بسیاری از هم‌وطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی خود و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.
بر این اساس و به منظور تامین نیازهای مردم آسیب‌دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان، جمعیت هلال ‌احمر این استان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوع‌دوست کشورمان برای هم‌وطنان خود در سیستان و بلوچستان کرده است. هم‌وطنان برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره‌گیری #۵۴*۱۱۲* یا از طریق شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به نام کمک‌های خیرین اقدام کنند.