kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
در قدس و کرانه باختری

جوانان فلسطینی سال 2019 بیش از 5000 عملیات ضدصهیونیستی انجام دادند

طبق گزارش جدید جنبش حماس، در یک سال گذشته 5000 اقدام مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری صورت گرفته است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال 2019 و تشدید حملات به غیر نظامیان باعث شد تا علاوه‌بر نوار غزه، در کرانه باختری نیز، مردم فلسطین عملیات‌های خود علیه این رژیم را گسترش دهند. در این راستا اداره اطلاع‌رسانی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرده، علیرغم هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس، عملیات مقاومتی در این مناطق ادامه پیدا کرد. بر اساس گزارش «قدس پرس»، حماس در ادامه به عملیات مقاومتی انجام شده علیه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ پرداخت و اعلام کرد، در این سال ۵۴۰۲ اقدام مقاومتی در کرانه باختری و قدس انجام شده که رام‌الله با ۱۱۸۳ عملیات در رتبه اول، قدس با ۱۰۵۳ عملیات و الخلیل با ۸۲۳ عملیات در رتبه‌های بعدی قرار دارند...مقاومت موفق به کشتن پنج اسرائیلی و مجروحیت ۱۵۳ نفر دیگر، انجام ۳۸ عملیات تیراندازی، ۳۰ عملیات با استفاده از سلاح سرد، ۱۱ عملیات زیرگیری با خودرو یا تلاش برای انجام آن و ۸۷ عملیات کاشت و پرتاب بمب دستی شد.»
در ادامه این گزارش به عنوان مثال به برخی از عملیات‌های مقاومتی اشاره شده است. از جمله عملیات «عمر ابولیلی» در «سلفیت» کرانه باختری که طی آن با کشتن یک نظامی صهیونیست و برداشتن سلاح وی، به سمت یک خاخام صهیونیست شلیک کرد و وی را نیز کُشت و چند نفر را زخمی کرد. وی با وجود تلاش‌های امنیتی زیاد رژیم صهیونیستی توانست ۷۰ ساعت خود را مخفی نگه دارد. بر اساس این گزارش، در عملیاتی دیگر «نصیر و قاسم عصافره» موفق شدند یک نظامی صهیونیست را در نزدیکی شهرکی صهیونیستی در جنوب بیت‌لحم به هلاکت برساند. همچنین طی عملیات یکی از هسته‌های مقاومت، بمبی در مسیر رفت و آمد صهیونیست‌ها کار گذاشته و با کنترل از راه دو منفجر شد که طی آن یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و دو نفر دیگر زخمی شدند.
همچنین مرکز حقوق بشری و غیر‌دولتی «میزان» اعلام کرده، تا پایان سال ۲۰۱۹‌، ۲۱۵ فلسطینی در راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره غزه به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها ۴۷ کودک وجود دارد. بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، استان خان یونس نوار غزه با ۵۹ شهید، از نظر تعداد شهدا در صدر قرار دارد و پس از آن غزه با ۵۳ شهید، الوسطی با ۴۱ شهید، الشمال با ۳۳ شهید و رفح با ۳۰ شهید در رتبه‌های بعدی قرار دارند.