kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

اقدام قابل تقدیر در مدارس به مناسبت شهادت سردار سلیمانی



  عباس شمسعلی
در روزهای گذشته خبر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش در حمله ناجوانمردانه تروریست‌های آمریکایی موجی از غم همراه با غرور را در بین مردم ایجاد کرد.
مردم در غم سردار بزرگی که سال‌های عمر خود را شجاعانه در دفاع از میهن و اسلام سپری کرده بود عزادار شدند و البته به داشتن چنین فرزندان رشید و قهرمانی به خود بالیدند.
شهادت سردار سلیمانی یک بار دیگر فرهنگ ناب ایثار و شهادت را در کشور به نمایش گذاشت و عطر خوش فداکاری و از خود گذشتگی را در سراسر میهن پراکنده کرد.
ورود پیکر مطهر این شهدا به کشور با استقبال بی‌نظیر مردم در استان‌های مختلف همراه شد تا یک بار دیگر دنیا شاهد باشد مردم ایران چگونه قدرشناس فرزندان و قهرمانان خود هستند.
در این روزها اما اتفاق زیبا و قابل تقدیری در مدارس کشور رخ داد. با شهادت سردار سلیمانی و یارانش، در مدارس کشور ویژه برنامه‌هایی در معرفی و بزرگداشت این شهید والامقام با حضور پررنگ دانش‌آموزان برگزار شد. معلمان و مسئولان مدارس از شخصیت این شهید والامقام و نقشی که به همراه شهدای مدافع حرم در حفظ آرامش و امنیت کشور داشت سخن گفتند. برنامه‌هایی همچون نقاشی و انشا با موضوع شهید و برنامه‌های متنوع دیگرهمچون عزاداری بخشی از کارهای زیبا و مثبت انجام شده در مدارس طی این ایام بود.
این کار که قطعا اثرات ویژه و سازنده‌ای در دانش‌آموزان دارد در حالی است که طی سال‌های اخیر برخی اقدامات و طرح‌های مشکوک از جمله اجرای سند 2030یا حذف و کم رنگ کردن برخی مطالب مفید درسی می‌رفت تا دانش‌آموزان را از فضای دل‌انگیز ایثار و شهادت دور نگه دارد اما بدنه و مدیریت انقلابی نهاد آموزش و پرورش و مدارس با ورود هوشمندانه و موثر در ماجرای شهادت سردار سلیمانی و تاثیر مثبت این اقدام روح تازه‌ای به حال و هوای مدارس بخشیدند.
موضوع مهم معرفی قهرمانان و الگوهای ملی و ارزشی به کودکان و نوجوانان در کشور ما از این رو اهمیت ویژه دارد که بسیاری از کشورها از فقدان الگوی واقعی رنج می‌برند، به همین علت به سمت ساخت فیلم و انیمیشن و... می‌روند تا با معرفی قهرمان و الگوهای قلابی و غیر واقعی این خلاء را پر کنند و عجیب و تاسف‌برانگیز اینکه در موارد زیادی در سایه برخی کم‌کاری‌ها این الگوهای قلابی تبدیل به قهرمانان خیالی فرزندان ما می‌شوند در حالی که خود فهرستی بلند بالا از قهرمانان و الگوهای جوانمردی و مفاخر دارند.
اقدام اخیر در مدارس کشور در روزهای پیش‌رو را ارج می‌نهیم و به مسئولان محترم وزارت آموزش و پرورش که وعده ورود زندگی شهید سلیمانی به کتاب‌های درسی را نیز داده‌اند پیشنهاد می‌کنیم ضمن تقدیر از مدیران و معلمان در این ماجرا، با اجرای طرحی سراسری در قالب مسابقه یا جشنواره این حرکت خودجوش و با ارزش را رنگ و بویی کاملتر و اثرگذارتر ببخشند.