kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
هروی: ورزشکاران کشورمان به حق خود رسیدند

قهرمانی تیم ملی کاراته در لیگ جهانی شیلی با ۵ مدال طلا ایران بهترین نتیجه یک سال اخیر را کسب کرد

نخستین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ با درخشش تیم ملی ایران در دو بخش مردان و زنان به پایان رسید.


سرویس ورزشی-

نخستین دوره رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ روز جمعه با حضور ۴۶۶ کاراته کا از ۶۵ کشور به میزبانی شیلی در «سانتیاگو» آغاز و یکشنبه شب با درخشش نمایندگان کشورمان خاتمه یافت.
تیم ملی ایران که با هشت کاراته کا در این مسابقات شرکت کرده بود، در نهایت موفق به کسب ۵ طلا و یک برنز شد و در مجموع عنوان نخست را در میان تمام تیم‌های شرکت‌کننده به خود اختصاص داد. برای تیم ملی ایران رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، ذبیح الله پورشیب، بهمن عسکری و سجاد گنج زاده ۵ مدال طلا کسب کردند. صالح اباذری هم به نشان برنز دست یافت. سارا بهمنیار و طراوت خاکسار نیز موفق به کسب مدال نشدند.
نتایج کاراته کاهای ایران در روز پایانی
یکشنبه شب در روز پایانی این رقابتها تیم کشورمان ۵ نماینده در مبارزات نهایی داشت که هر ۵ کاراته کا با کسب پیروزی مقابل رقبای خود به نشان طلا دست یافتند. رزیتا علیپور در فینال وزن ۶۱- کیلوگرم برابر «جوانا رکوویچ» از صربستان پس از تساوی ۳ بر ۳ با استفاده از قانون «سنشو» (امتیاز نخست) به پیروزی دست یافت و طلا گرفت. وی با برتری مقابل «جولیا آنجلوچی» از ایتالیا، «کارولینا ویدلا» از شیلی، «لیلا هورتالت» از فرانسه و «مروه کوبان» از ترکیه به فینال راه یافته بود.
حمیده عباسعلی هم با برتری با رای داوران برابر «هانگو چائو» از چین در پیکار نهایی موفق به کسب نشان طلای وزن ۶۸+ کیلوگرم شد. سرگروه تیم ملی بانوان بعد از یک دور استراحت «لائورا پالاسیو» از اسپانیا، «فراکوتی» از ایتالیا و «پئولینا راموس» از مکزیک راهی مبارزه پایانی شد.
بهمن عسگری هم سومین فینالیست ایران بود. وی که با برتری مقابل «آرمان التیمور» از ترکیه، «اوسامه فاهسی» از مراکش، «کریستوفر اگوستین» از فیلیپین و «توماس اسکات» از آمریکا به دیدار نهایی راه یافته بود در. این مبارزه برای کسب مدال طلا «‌برونو تکسیرا» از برزیل را ۵ بر یک شکست داد و طلا گرفت.
ذبیح الله پورشیب نیز در وزن ۸۴- کیلوگرم در پیکار با «ایگور آکتاش» از ترکیه به تساوی ۳ بر ۳ دست یافت و با قانون «سنشو» به برتری دست یافت و او نیز به نشان طلا دست یافت. وی بعد از یک دور استراحت «ولید قالی» از بلژیک، «میشله جیانی» از ایتالیا، «ایگور چیخماروف» از قزاقستان و «ایوان وسیچ» از کرواسی را شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد.
سجاد گنج زاده نیز در پیکار نهایی وزن ۸۴ به مصاف «جاناتان هورنه» از آلمان رفت و با برتری ۲ بر صفر پنجمین طلای تیم ایران را به خود اختصاص داد. سجاد دور اول استراحت داشت و سپس «الکساندر بنجامین» از کانادا «برایان ایر» از آمریکا و صالح اباذری دیگر نماینده کشورمان در این وزن را شکست داد و به فینال رسید.
صالح اباذری در مبارزه رده‌بندی وزن ۸۴+ کیلوگرم در پیکار با «برایان ایر» از آمریکا ۴ بر یک پیروز شد و برنز گرفت. وی بعد از یک دور استراحت، ۷ بر صفر «آدام راموس» از برزیل ۳ بر صفر «آلپ ارسلان یامان اوغلو» از ترکیه را از پیش رو برداشت و در ادامه به گنج زاده در نیمه نهایی یک بر صفر باخت و به دیدار رده‌بندی رفت.
اعضای تیم ملی کاراته مردان و بانوان ایران پس از کسب این موفقیت، ضمن ابراز همدردی با مردم به واسطه اتفاقات تلخ چند روز اخیر، قهرمانی در رقابت‌های کاراته وان شیلی را به روح مطهر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی‌، جانباختگان مراسم تشییع سردار دلها در کرمان و درگذشتگان حادثه سقوط هواپیما تقدیم کردند.
کسب بهترین نتیجه سال 2019 و 2020
در پایان نخستین مرحله رقابت‌های کاراته وان 2020 (شیلی) ملی‌پوشان کاراته ایران موفق به کسب 5 طلا و یک مدال برنز شدند.کسب 6 مدال در شرایطی است که ایران تنها با 8 ورزشکار در دو بخش مردان و بانوان در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.نکته مهم رقابت‌های کاراته وان شیلی این بود که تمام 5 کاراته کای فینالیست ایران موفق به کسب مدال طلا شدند.
با توجه به تعداد ورزشکاران ایرانی حاضر در شیلی‌، این بهترین نتیجه کاراته کشورمان در تمام مراحل رقابت‌های کاراته وان 2019 و 2020 بوده است‌. پیش از این بهترین نتیجه ایران در کاراته وان استانبول 2019 بود که ملی‌پوشان موفق به کسب 6 طلا و 3 برنز شده بودند. کسب 9 مدال طلا و برنز در شرایطی بود که کاراته کشورمان در دو بخش مردان و زنان 21 نماینده داشت.
سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی در پایان این مسابقات اظهار داشت: خدا رو شکر در شیلی کاراته کاهای ایران به حق خود رسیدند و امتیازات خوبی را در راه کسب سهمیه به‌دست آوردند. کسب 5 طلا و یک برنز نتایج خوبی بود که مسلما در ادامه راه کمک زیادی به تیم مردان و زنان ایران می‌کند.
وی افزود: هنوز کار ما در کسب سهمیه المپیک تمام نشده است. کمتر از دو هفته دیگر رقابت‌های کاراته وان پاریس آغاز می‌شود. باید در آن مسابقات نیز امتیازات لازم را کسب کنیم تا ان‌شاءالله با تمام توان خود را آماده حضور در المپیک 2020 کنیم.