kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
در مسقط

ظریف با پادشاه جدید عمان دیدار کرد

وزیر امور خارجه به نمایندگی از دولت و ملت ایران برای شرکت در مراسم گرامیداشت سلطان فقید عمان به مسقط سفر کرد و با پادشاه جدید عمان دیدار کرد.




محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح یک‌شنبه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان فقید عمان و دیدار با سلطان جدید «هیثم بن‌طارق» وارد مسقط شد. به گزارش مهر، سلطان قابوس پادشاه ۷۹ ساله عمان بعد از یک دوره بیماری درگذشت و پسرعموی او  «هیثم بن‌طارق» به‌عنوان پادشاه جدید انتخاب شد.
وزیر امور خارجه در دیدار با سلطان هیثم بن‌طارق ضمن تسلیت درگذشت سلطان قابوس، آغاز مسئولیت وی را تبریک گفت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه و دیرینه دو کشور اعلام داشت. ظریف همچنین در توئیتی درگذشت سلطان قابوس را خسارتی برای منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط تهران  و مسقط در آینده، همچون روابط دو کشور در گذشته نزدیک و خوب باشد. به گزارش خبرگزاری‌ها، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز یک‌شنبه با هدف رایزنی درخصوص روابط دوجانبه و بررسی تحولات اخیر منطقه وارد ایران شد و در اولین بخش سفر خود برای زیارت بارگاه علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) راهی مشهد شد. وزیران خارجه ایران و پاکستان امروز(دوشنبه) با یکدیگر دیدار خواهند کرد.  وزیر امور خارجه پاکستان قرار است با همتای ایرانی و برخی از مقامات دیدار و درخصوص گسترش همکاری‌ها به‌ویژه مشارکت جهت کمک به صلح و ثبات در منطقه رایزنی کند.