kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

اخراج عضو ارشد حزب حاکم چین به جرم فساد و سوءاستفاده از قدرت

دیده‌بان ارتشاء وابسته به حزب حاکم چین می‌گوید، رئیس‌سابق بانک توسعه این کشور، به جرم تخلفات جدی از جمله فساد و سوءاستفاده از قدرت از حزب حاکم اخراج شد.

چین در مبارزه با فساد بسیار جدی است. این کشور در سیاست برخورد با متخلفان آن‌قدر جدی است که، باعث بازدارندگی و کاهش تخلفات شده و این مسئله زبانزد است. رسانه‌های بین‌المللی نیز معمولا به این مسئله به عنوان یک موضوع مهم در چین می‌پردازند. چرا که سوء‌استفاده از قدرت در این کشور با شدیدترین واکنش‌ها مواجه شده و مقامات زیادی تاکنون به دلیل تخلفات کوچک و بزرگ برکنار و بعضا حتی به شدت تنبیه و یا اعدام شده‌اند. در همین راستا، دیده‌بان ارتشاء وابسته به حزب حاکم چین اعلام کرده، رئیس‌سابق بانک توسعه این کشور بابت نقض‌های جدی در نظم و انضباط از حزب حاکم کمونیست چین اخراج شده است.
ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشته، در تحقیقات انجام شده مشخص شده که هو هوآیبانگ، رئیس‌سابق بانک توسعه چین اعتقادات و ایده‌هایش را از دست داده و به نقض مواردی چون استفاده از پستش برای کسب منفعت غیرقانونی، سوءاستفاده از قدرت و اعطای مجوز به خانواده برای استفاده از املاک متهم شده است.
کمیسیون مرکزی بررسی‌های انضباطی حزب حاکم چین هم اعلام کرده، درآمدهای غیرقانونی این فرد را ضبط می‌کند و این پرونده را به نهادهای قضایی ارجاع می‌دهد. دیده‌بان ارتشاء چین پیش از این اعلام کرده بود، رئیس‌سابق بانک توسعه چین تحت بازجویی قرار دارد. شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین از زمان به دست گرفتن زمام امور این کشور در ۲۰۱۲ به شدت با فساد مالی در میان مقام‌های ارشد حزب حاکم مقابله کرده است.