kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
در پاسخ به پیام تبریک تولد توسط ترامپ

پیونگ‌یانگ: آمریکا منتظر نباشد / مذاکره نمی‌کنیم

پیونگ یانگ می‌گوید، واشنگتن و سئول چنانچه تصور می‌کنند فرستادن پیام تبریک سالروز تولد «کیم» از سوی «ترامپ»، بازگشت رهبر کره شمالی به میز مذاکره را رقم می‌زند، صرفاً خیالپردازی بیهوده می‌کنند.

 
  سرویس خارجی-

در ماه‌های اخیر کره شمالی بارها نارضایتی خود را از بدعهدی آمریکا و بن‌بست مذاکرات هسته‌ای با دولت «دونالد ترامپ» اعلام و تأکید کرده، هرگز قابلیت‌های هسته‌ای خود را بر سر پایان دادن به تحریم‌های آمریکا معامله نمی‌کند.
به گزارش «آسوشیتدپرس»، «کیم کی گوان»، مشاور وزارت امور خارجه کره شمالی به اظهار نظرهای اخیر مدیر امنیت ملی دولت کره جنوبی واکنش نشان داد. این مدیر گفته بود سئول اقدام به منتقل کردن پیام تبریک رئیس‌جمهور آمریکا به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، از بابت روز تولدش (8 ژانویه؛ 18 دی) کرده است. مشاور وزارت امور خارجه کره شمالی، صحبت‌های سئول مبنی بر اینکه همچنان میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ میانجی‌گری می‌کند را مورد تمسخر قرار‌داد.
این مقام ارشد دولت کره شمالی گفت: «مقام‌های کره جنوبی ظاهراً نمی‌دانند که یک مجرای ارتباطی ویژه میان رهبران ارشد آمریکا و کره شمالی وجود دارد». او همچنین تأکید کرد:‌ «هر چند که کیم از نظر شخصی احساسات خوبی نسبت به ترامپ دارد، اما این احساسات او به معنی واقعی کلمه صرفاً شخصی هستند، اما در کره شمالی، رئیس‌کمیسیون امور کشور قرار نیست بر پایه‌ احساسات شخصی درباره‌ این امور و به عنوان نماینده کشور و منافع ما مذاکره کند».
گفتنی است پیونگ یانگ معتقد است، تا وقتی پیشنهاد مثبت و ملموسی از طرف آمریکا برای نجات مذاکرات داده نشود، فرستادن پیام «تولدت مبارک» و توئیت کردن پیام‌های «تو دوست منی» از طرف «ترامپ» گره از کار این مذاکرات باز نخواهد کرد.