kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵

تجمع جمعی از مردم رشت علیه سریال وارش

جمعی از جوانان اهل شهرستان رشت در اعتراض به محتوای سریال وارش روبه‌روی صدا و سیما مرکز استان گیلان تجمع کردند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، این افراد تجمع‌کنندگان پلاکارد‌هایی با محتوای پخش سریال وارش باید متوقف شود، توهین علیه گیلک‌ها را متوقف کنید، گیلانی لوده نیست، هویت و اصالت ما خط قرمز ماست و همچنین عکس‌های از مفاخر گیلان نظیر میرزا کوچک جنگلی و استاد پوررضا در دست داشتند.
در این تجمع مردم توجه رسانه ملی به حساسیت‌های قومی و منطقه‌ای را خواستار شدند و از مسئولان این رسانه اصلاح فوری سریال وارش را درخواست کردند. تجمع‌کنندگان اعلام کردند: در این سریال با بکار بردن تعابیر نادرست به مردم گیلان اهانت شده است. سریال وارش هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
واکنش نماینده رشت به محتوای سریال وارش
جبار کوچکی‌نژاد در نامه‌ای به دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در خصوص محتوای سریال «وارش» واکنش نشان داد.
«جناب آقای دکتر علی عسکری
ریاست محترم سازمان صدا و سیما
با سلام
ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابعالی و همکاران محترم‌تان به استحضار می‌رساند؛ اخیرا سریال تلویزیونی با عنوان «وارش» از شبکه سه سیما در حال پخش است که محتوای آن نه تنها به دور از واقعیت‌های منطقه گیلان بوده بلکه در شأن مردم همیشه در صحنه و غیرتمند و شجاع گیلان نمی‌باشد.
جهت مزید استحضار حضرتعالی باید عرض کنم که گیلان و گیلانیان در تمام وقایع تاریخی کشور عزیزمان، در همه ادوار نقش به‌سزا و پراهمیتی داشته‌اند که آثار آن همچنان در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و علمی، قابل رویت و احراز می‌باشد و اینکه عوامل تولید یک مجموعه تلویزیونی سهوا یا عمدا تمام این حماسه‌ها و نبوغ و آثار کهن را نادیده گرفته و فیلمنامه خود را بر خلاف این وقایع تهیه و تدوین کرده‌اند، موجبات ناراحتی و تاسف شدید مردم شریف گیلان را فراهم آورده است‌، لذا با عنایت به اهمیت موضوع در این شرایط حساس اقتصادی و سیاسی به عنوان رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی و امانتدار مردم فهیم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی از شما انتظار دارم اولا جلوی ادامه تولید و پخش این مجموعه دون شان مردم گیلان را گرفته و ثانیا با عوامل تولید و پخش سریال مذکور و مدیران و تصمیم‌گیرندگان شبکه سه سیما برخورد مناسب صورت پذیرد و به طریق مقتضی از مردم و مسئولین و علمای حوزه انتخابیه عذرخواهی شود.