kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

توضیح سازمان غذا و دارو درباره «وجود قرص و کپسول در محصولات غذایی»

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست‌نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن، در فرآورده‌های غذایی جهت تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور به عنوان یک صنعت پیشرو هدف‌گذاری شده است.


به گزارش سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور درباره وجود قرص و کپسول در کیک و ویفر و برخی فرآورده‌های غذایی افزود: این موارد به صورت عمدی و بعد از تولید و در سطح عرضه به انحای مختلف در برخی بسته‌ها قرار گرفته و شرکت تولیدی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته است.
جهانپور ادامه داد: آنچه مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان‌یافته به بسته‌بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته‌بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت‌های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: تنها مرجع اظهار نظر در مورد محتوای این قرص و کپسول‌ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروست و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه‌های ارسالی نداریم. داروهای بررسی شده اغلب داروهای خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر می‌رسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی به طور عام مورد هدف بوده است.
گفتنی است، در روزهای پایانی هفته گذشته، تصاویری از وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی تولید برخی کارخانجات ایرانی در استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در فضای مجازی منتشر شد که بررسی‌های صورت گرفته توسط نهادهای مسئول، واقعی بودن این گزارش‌ها را تایید کرد.