kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه

جانشین موگرینی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بی‌پایه و اساس و مداخله‌جویانه، ایران را به نقض حقوق بشر و برخورد خشونت‌آمیز با اعتراضات متهم کرد.




جوزپ بورل، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه ایران را به نقض حقوق بشر و برخورد خشونت‌آمیز با «معترضان» متهم کرد.
وی در این بیانیه گستاخانه مدعی شده است که نیروهای امنیتی ایران بی‌توجه به درخواست‌های خارجی، در برخورد با ناآرامی‌ها از خود خویشتنداری نشان نداده‌اند و به «استفاده نامتناسب از زور علیه معترضان غیرخشن» روی آورده‌اند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین نحوه مقابله با ناآرامی‌های اخیر در ایران را «غیرقابل قبول» توصیف کرده است.
به گزارش فارس، بورل با بیان اینکه ایران باید «به تعهدات بین‌المللی خود به خصوص میثاق حقوق مدنی و سیاسی» پایبند باشد، گفته است: اتحادیه اروپا تمام موضوعات مورد نگرانی، از جمله حقوق بشر را در تعاملات دوجانبه با ایران مطرح کرده و به این رویکرد ادامه می‌دهد.
در ماههای اخیر این چندمین بار است که اروپا در اقدامی مداخله‌جویانه، ادعاهای بی‌پایه و اساسی علیه ایران مطرح کرده است.
مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌جای صادرکردن بیانیه‌های گستاخانه، باید درباره بدهکاری اروپا به ایران در برجام جواب پس بدهد.
اروپا به دلیل تجهیز صدام به سلاح شیمیایی و میزبانی از گروهک تروریستی منافقین و دیگر اقدامات جنایتکارانه، در پرونده حقوق بشر نیز به ایران بدهکار است.