kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
مظفر:

مسئولان نتوانستند اعضای مجمع تشخیص مصلحت را نسبت به دستاوردهای «پالرمو» قانع کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع مسکوت نمی‌ماند، گفت: مسئولان نتوانستند اعضای مجمع را نسبت به دستاوردهای این کنوانسیون قانع کنند.




حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی در ارتباط با بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی- پالرمو- در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فضای عمومی مجمع نسبت به این موضوع مثبت نبود. مسئولان نتوانستند اعضای مجمع را قانع کنند که عضویت ما در پالرمو دستاورد دارد و اشکالی در اقتصاد ما ایجاد نمی‌کند.
وی ادامه داد این موضوع بررسی شد اما رای گیری رسمی نشد. علت این بود که فرصتی داده شود به وزارت خارجه و مسئولان دولتی تا با اروپا و اتحادیه اروپا صحبت کنند بگویند ایران مسیری را طی کرده  شما هم قدم‌هایی بردارید تا فضا اگر مثبت شد بتواند زمینه رای‌گیری فراهم شود. مظفر خاطرنشان کرد در ارتباط با پالرمو بررسی‌های غیر رسمی انجام شده است، اما رسما رای‌گیری نشده است. به هر حال این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسکوت نمی‌ماند. وی گفت: بسیاری از محتوای لوایح چهارگانه مربوط به کارگروه ویژه اقدام مالی-FATF- مثل قانون پولشویی و مبارزه با تروریسم به صورت قانون داخلی تصویب شده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مجمع هزینه رد پالرمو را قبول می‌کند؟ گفت: چرا نکند؟ مجمع استدلال‌های روشن خود را دارد.