kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

محصول ۳۰ هزار خانوار روستایی و عشایری ایلام بیمه ندارد



رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود ۳۰ هزار خانوار روستایی و عشایری در این استان فاقد بیمه محصولات کشاورزی هستند.
روح‌الله سرواندام، اظهار داشت: ۲۹ هزار خانوار روستایی و عشایری در استان ایلام هم‌اکنون تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی هستند و به‌رغم اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده هنوز نیمی ‌دیگر از جمعیت عشایری و روستایی نتوانسته‌اند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.
وی علت اصلی عدم استقبال از بیمه صندوق کشاورزی را نداشتن توان مالی اعلام کرد و افزود: یک هزار نفر نیز مستمری‌بگیر این صندوق هستند و از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان بهره‌مند
شده‌اند.
 رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام تأکید کرد: ۱۷ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای روستایی ایلام فاقد هرگونه بیمه هستند و پوشش بیمه‌ای آنان در دستور کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان قرار دارد که امیدواریم این افراد با مراجعه به صندوق بیمه از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.
سرواندام یادآور شد: شهرستان‌های ایلام، چرداول و دهلران به‌ترتیب بیشترین افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را در استان به خود اختصاص داده‌اند اما به رغم تبلیغات گسترده در برخی مناطق استان استقبالی برای استفاده از مزایای این بیمه وجود ندارد.
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام اظهار داشت: در راستای تسهیل ارائه خدمات بیمه‌ای خانوارهای تحت پوشش با کارگزاری‌ها، تعاونی‌های عشایری و روستایی و دهیاری‌ها تفاهم‌نامه منعقد شده است.
وی افزود: از سال ۸۴ تاکنون که این طرح آغاز شده و افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان بیمه و زیر پوشش خدمات این صندوق قرار گرفته‌اند که از مجموع کل هزینه بیمه ۷۰ درصد را دولت و مابقی توسط فرد بیمه‌شده پرداخت می‌شود که رقم ناچیزی در ماه است.