kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
رئیس کل بیمه مرکزی:

کاری به میزان حقوق و پاداش بیمه‌های خصوصی نداریم

رئیس کل بیمه مرکزی از اعلام خسارات اغتشاشات تا هفته آینده خبر داد و گفت: باتوجه به رایزنی‌هایی که در مورد دریافت مالیات از بیمه‌ها وجود دارد، بیمه زندگی معاف از مالیات باقی می‌ماند.


به گزارش ایسنا، غلامرضا سلیمانی در حاشیه همایش بیمه و توسعه درباره معافیت بیمه ها از مالیات  تاکید کرد: معافیت بیمه زندگی از مالیات ادامه دارد و پیشنهاد بیمه مرکزی بر معافیت تمامی بیمه ها از مالیات است و تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: مجلس با معافیت بیمه‌ها از مالیات بر ارزش افزوده موافق است، این در حالی است که اگر معافیت مالیاتی از بیمه حذف شود در مقابل بازار سرمایه و بانک عقب خواهیم ماند.
رئیس کل بیمه مرکزی به تعیین خسارت ناشی از اعتراضات بعد از اصلاح قیمت بنزین اشاره کرد و افزود: در ماجرای اغتشاشات اخیر، تعدادی از واحدهای تجاری،  فروشگاه‌ها و بانک‌ها خسارت دیده‌اند که برخی بیمه آتش سوزی به اضافه بیمه آشوب داشتند و به شرکت‌های بیمه مراجعه کردند و آمار دادند.
سلیمانی با بیان اینکه تا اوایل هفته آینده لیست خسارت‌ها اعلام خواهد شد، ادامه داد: باید اعلام خسارت‌ها ارزیابی شود که در این رابطه فرصت یک هفته‌ای در اختیار آنها قرار گرفته است که بعد از مشخص شدن،
پرداخت ها انجام می‌شود.
وی درباره ورود بیمه مرکزی به پرداخت حقوق و پاداش در شرکت‌های بیمه خصوصی توضیح داد: به جز شرکت بیمه ایران بقیه خصوصی هستند و در این شرکت‌ها رابطه مدیر و سهامدار است که پرداخت‌ها نیز به توافق بین خودشان مربوط می‌شود و بهتر است به آن وارد نشویم.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: انتظار ما در شرکت‌های خصوصی بیش از پرداخت حقوق، کارآمدی و انجام تعهدات توانگری مالی و این گونه مسائل است و تمایلی برای ورود به نحوه پرداخت حقوق و پاداش شرکت خصوصی نداریم. در حوزه بیمه برای ما شرکت‌های بیمه‌ای دولتی در رابطه با پرداخت حقوق و پاداش مورد توجه است.