kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

کوتاه اقتصادی


 
  * شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش 1713 رقمی به 322 هزار و 528 واحد رسید.شاخص کل با معیار هم‌وزن نیزبا افزایش 1837 واحد به رقم 99 هزار و 312 واحد رسید. همچنین ارزش روز بازار به بیش از یک میلیون و 176 هزار میلیارد تومان رسید.دیروز معامله‌گران بورس بیش از 3.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 405 هزار نوبت معامله و به ارزش 1625 میلیارد تومان دادوستد کردند. دیروز نمادهای مپنا و کشتیرانی و نیز سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر تقویتی در شاخص کل بورس را داشته و نمادهای همراه، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.
* آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی طی 7 ماهه امسال نشان‌دهنده افت تولید محصولاتی مانند انواع خودرو سواری، لاستیک خودرو و تلویزیون است. در عین حال، تولید داروی انسانی و ماشین لباسشویی با افزایش همراه بوده است.به گزارش فارس‌، آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی طی 7 ماهه امسال نشان‌دهنده افت 35.8 درصدی تولید انواع سواری، کاهش 10.3 درصدی تولید لاستیک خودرو، افت 56.14 درصدی تولید الیاف اکریلیک و همچنین کاهش 5.3 درصدی تولید انواع تلویزیون است.در عین حال تولید کامیون، کامیونت و کشنده نیز طی 7 ماهه امسال 66.2 درصد کاهش داشته است. همچنین تولید الیاف اکریلیک با کاهش 56.14 درصدی همراه بوده است.
* جهت جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران از اطلاعات کارت‌های بانکی و افزایش امنیت در پرداخت‌های اینترنتی مبتنی بر کارت، مشتریان بانک‌پاسارگاد، از طریق سامانه‌های بانکداری مجازی و همراه بانک‌پاسارگاد نسبت به فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویا (یک بار مصرف) اقدام کنند.به گزارش روابط‌عمومی بانک‌‌پاسارگاد، چنانچه مشتریان هنوز از رمز ایستا برای انجام پرداخت‌های اینترنتی خود استفاده می‌کنند، اکیدا توصیه می‌شود جهت جلوگیری از حمله‌های فیشینگ و سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی، در اسرع وقت نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام کنند.بر اساس این خبر، مشتریان بانک‌پاسارگاد می‌توانند، از طریق سامانه بانکداری‌مجازی و یا سامانه موبایل‌بانک (همراه بانک)، رمز پویا را فعال کنند و جهت دریافت رمز دوم پویا از طریق سامانه موبایل‌بانک (همراه بانک) و یا کد دستوری (USSD) به صورت #720* اقدام کنند.
* رئیس بنیاد مستضعفان در جلسه با مدیران بانک سینا به ماموریت های این بنیاد اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که از نام بنیاد پیداست، این مرکز باید به نفع مردم، مستضعفان، محرومان، آبادانی، رفع محرومیت و اشتغال جامعه گام بردارد و لذا از بانک سینا هم انتظار داریم در راستای این ماموریت ها و در خدمت گروه بنیاد باشد. بنیاد برای محرومان است و بانک سینا هم باید در خدمت محرومان و منافع آنان باشد. این امر از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه و کمک به اشتغال مناطق محروم می تواند میسر شود.فتاح در ادامه به وضعیت سهام بنیاد مستضعفان در بانک سینا اشاره کرد و بیان داشت: ما تابع قانون هستیم و برای کاهش سهام بنیاد در چارچوب مصوبات قانونی آمادگی داریم و اقدام خواهیم کرد.در ادامه ایمانی مدیرعامل بانک سینا از آمادگی این بانک در راستای کمک به ایفای ماموریت های بنیاد خبر داد و افزود: این بانک در راستای ماموریت های بنیاد که حمایت از مناطق محروم است نسبت به اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی اقدام کرده که تاکنون تعداد 4300 طرح بالغ بر 19 هزار میلیارد ریال مصوب شده که از این تعداد 2500 طرح به مبلغ 7 هزار و 378 میلیارد ریال با اشتغالزایی برای 16 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.