kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
از سوی تعزیرات حکومتی تهران

گران‌فروشی خودروسازان پس از افزایش قیمت بنزین تایید شد

در شرایطی که معاون وزیر صنعت مدعی بود گرانی خودرو ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران تایید کرد: پس از گرانی بنزین برخی خودروسازها اقدام به گرانی خودرو کردند.

حدود یک هفته پیش، عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده گفته بود: «با افزایش نرخ بنزین باید قیمت خودرو‌ها کاهش یابد و اینکه قیمت خودرو‌ها در این مدت گران شده به دلایل دیگری است و ربطی به گرانی بنزین ندارد.»
به عبارتی این مقام مسئول با رد این ادعا که خودروسازان به دلیل افزایش قیمت بنزین تغییری در قیمت هایشان ندادند، سعی در تبرئه سازمان خود در حوزه نظارت را داشت، جالب‌تر اینجاست که یک روز قبل از سخنان این مقام مسئول، وزیر صنعت گفته بود: «در بازار خودرو افزایش قیمتی نداشته‌ایم.» (!)
با تمام این اوصاف، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در جدیدترین سخنان خود نه تنها گرانی خودروها را تایید کرد، بلکه مهر تاییدی بر این ادعا گذاشت که با افزایش قیمت بنزین، خودروسازان نیز قیمت ها را بالا بردند!
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد علی اسفنانی با بیان اینکه پس از اصلاح قیمت بنزین که سبب گران شدن آن شد، ممکن بود یک شوک قیمتی در بازار ایجاد شود، اظهار داشت: برخی افراد قصد سوء استفاده از این موقعیت برای گران کردن اجناس و کالاهای خود داشتند.
وی به خودروسازها نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و امسال حدود 13 هزار پرونده تخلف درباره خودروسازها در سازمان تعزیرات حکومتی دایر شده است. این خودروسازها در سه قالب تخلف
کرده اند که به آن ها رسیدگی شد و حکم های سنگینی نیز برای برخی از آن ها صادر شد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: عمده تخلف خودروسازها، عدم تحویل خودرو بود یعنی پول مردم را گرفتند و علی رغم اینکه تعهد کرده بودند در زمان مشخصی خودرو را به مردم تحویل دهند، نه تنها خلف وعده کردند بلکه ماه های بعد هم به تعهدشان عمل نکردند.
اسفنانی اضافه کرد: خودروسازان پس از مدتی ادعا کردند باید
مابه التفاوت قیمت پرداخت شود که این تخلف محسوب می شود. تقلب و گران فروشی از دیگر تخلفاتی است که خودروسازها و فروشندگان مرتکب شدند. وی درباره دیگر تخلفات خودروسازها و فروشندگان خودرو گفت: پس از گرانی بنزین نیز، برخی از خودروسازها اقدام به گرانی خودرو کردند که پرونده هایی در این مورد تشکیل می شود. اگر کسی خودرویی دریافت کرده است که گران تر از قیمت قبل بوده است، به سازمان تعزیرات اعلام کند.