kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷

حوادث کوتاه از کشور


      
       هلاکت ‌اشرار
کرمان – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی استان کرمان از هلاکت دوشرور مسلح در این استان خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا ناظری، گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ قرارگاه عملیاتی ابوذر با انجام کار اطلاعاتی از عبور محموله‌  مواد مخدر از استان‌ها‌ی جنوبی به کرمان مطلع شدند.
او افزود: در این رابطه چهار اکیپ از ماموران این یگان به حوالی رودخانه شور گز اعزام و پس از گذشت ساعاتی سه دستگاه موتورسیکلت حامل مواد مخدر با شش نفر قاچاقچی وارد کمین نیرو‌ها شدند.
او  با‌اشاره به سنگینی عملیات و تلاش مجاهدانه ماموران افزود:در این عملیات دو شرور مسلح به هلاکت رسیدند و دو دستگاه موتورسیکلت توقیف و مقادیری سلاح و مهمات کشف شد.
ناظری ضمن ‌اشاره به کشف ۱۵۵کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در این عملیات تصریح کرد: بقیه‌اشرار با توجه به تاریکی هوا و پوشش گیاهی منطقه متواری که تلاش پلیس برای دستگیری آنها ادامه دارد.
سرقت از حساب بانكي
کیش –خبرنگار  کیهان: رئیس‌پلیس فتا کیش از سرقت حساب بانکی به بهانه برنده شدن سفر زیارتی با استفاده از ورود به همراه بانک قربانیان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا رضایی، افزود: فردي به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که در تماس تلفني عنوان شده که برنده سفر کربلا به همراه خانواده از طرف یکی از شرکت‌های اپراتور تلفن همراه شده و برای دریافت هدیه خود می‌بایست کدی را که برای شما پیامک می‌شود را ارائه کند.
وی گفت: اين شهروند در ادامه اعلام كرد با ارائه کد به فرد تلفن كننده بعد از یک دقیقه حسابش به صورت کامل خالی شد.
سرهنگ رضايي افزود: با بررسی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد فرد کلاهبردار با استفاده از نا آگاهی قربانی رمز ورود به همراه بانک وی را به دست آورده و اقدام به برداشت از حساب فرد قربانی کرده است.
وی تاکید کرد: پلیس متهم  را شناسایی و دستگیر کرد.
آتش‌ مرگبار
فارس– ایسنا : سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد که یک شهروند کهنسال براثر وقوع حریق در منزلش جان باخت.
علیرضا عدلو، گفت: در این حادثه یک خانه در بلوار نیستان شیراز بنا به دلایل نامعلومی دچار حریق شده بود و مرد 70 ساله‌ای بر اثر این حادثه و جراحت شدید ناشی از آتش سوزی و دودزدگی، فوت کرد.
وی یادآور شد که حریق در این حادثه از قسمت آشپزخانه آغاز شده و به سایر نقاط سرایت کرده بود.
بخشش محکوم به اعدام
قائمشهر – خبرنگار کیهان: رئیس‌شورا‌های حل اختلاف مازندران از گذشت خانواده مقتول و بخشودگی یک محکوم به قصاص درشهرستان قائمشهرخبرداد.
حجت‌الاسلام اسماعیل نژاد ، گفت: با شکایت اولیای دم، پرونده قاتل پس از رسیدگی‌های قانونی، منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی شد.
وی خاطرنشان کرد: حکم قصاص در مرحله اجرا بود که به شعبه ویژه صلحی زندان قائمشهر ارجاع شد و با تلاش اعضای این شعبه پس از چندین مرحله دعوت از اولیای دم، معتمدین و ریش‌سفیدان محلی، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و قاتل را بخشیدند.
محکومیت ارزی شرکت وارداتی
تبریز – خبرنگار کیهان: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پرونده تخلف ارزی یک شرکت واردکننده خبر داد و گفت: پس از احراز تخلف این شرکت به پرداخت جریمه ۱۹ میلیارد ریالی محکوم شد.
سید یاسر رایگانی ، اظهار کرد: با شکایت مدیریت بانک ملت منطقه آذربایجان شرقی دایر بر عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی در این اداره کل، پرونده تشکیل شد و مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: یک شرکت وارداتی در تبریز تقاضای دو فقره حواله ارزی جمعا به مبلغ ۲۹۴ هزار و ۸۷۵ یورو داده که توسط بانک تجارت تبریز صادر گردیده و برابر تعهدنامه ورود و ترخیص و ارائه برگ ترخیص‌کالاهای خریداری شده از خارج کشور، شرکت فوق متعهد می‌شود تا در زمان تعیین شده این واردات و ترخیص را انجام دهد که در غیر این صورت مجبور به پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت ارز دریافتی خواهد بود.
رایگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه متهم در وقت تعیین شده موفق به انجام تعهدات و ترخیص کالاهای مطرح شده قرارداد نشده است و به دلیل عدم ارائه مدارک محکمه‌پسند و دفاعیات غیر موجه و پذیرش پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز مربوطه معادل ۲۸ هزار ریال به ازای هر دلار، وفق مفاد تصویب نامه، ملزم شد نسبت به تأمین و پرداخت آن اقدام کند.
وی اظهار کرد: از آنجایی که دفاعیات متهم غیرموجه تشخیص داده شد، تخلف وی محرز و مسلم بوده و طبق مفاد تصویب نامه هیئت وزیران مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بیش از ۹ میلیارد ریال به بانک و همچنین طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت مبلغ نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعلیق کارت بازرگانی به مدت ۶ ماه محکوم شد.
قیر قاچاق به مقصد نرسید
زاهدان – خبرنگار کیهان: جانشین انتظامي استان از كشف 22 هزار ليتر قیر قاچاق در بازرسی از یک تریلی سوخت کش خبر داد.
سرتیپ «احمد طاهری» گفت: ماموران ایستگاه بازرسی«کوله سنگی»هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور «نهبندان-زاهدان» به یک دستگاه تریلی سوخت کش مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران ایستگاه بازرسی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن 22 هزار ليتر قیر قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.
طاهری با ‌اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده یک میلیارد ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: خودرو تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.
کشف دام قاچاق
همدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي شهرستان «ملاير»، از کشف گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.  
سرهنگ «محمد باقر سلگي» بيان داشت: ماموران شهرستان ملایر حین کنترل محورهای مواصلاتی، به يک دستگاه کاميون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسي از اين کامیون، 210 راس گوسفند قاچاق کشف و یک متهم در این خصوص دستگیر که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی ارزش محموله کشف شده را چهار میلیارد ريال برآورد کرد.
واژگونی خودرو
مراغه – خبرنگار کیهان : رئیس‌اورژانس و فوریت‌های پزشکی مراغه از کشته و زخمی شدن سه نفر بر اثر واژگون شدن خودرو خبر داد.
هوشنگ شریفی ، افزود: در این حادثه که در مسیر روستای آلماچوان روی داد، یک دستگاه خودروی سواری براثر سرعت و عدم کنترل خودرو واژگون شد.
وی اضافه کرد: در این حادثه  زن ۶۵ ساله براثر شدت جراحات جان باخت و دو سرنشین دیگر نیز مصدوم شدند.
وی گفت: مصدومان این حادثه به صورت فوری پس از اقدامات درمانی به بیمارستان سینای این شهرستان انتقال یافتند.
استخراج ارز دیجیتال
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده نيروي انتظامي صومعه‌سرا از كشف 72 دستگاه استخراج ارز ديجيتال در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا كوهستاني اظهار داشت: مأموران اين فرماندهي در پي اطلاع از نگهداري و خريد و فروش دستگاه استخراج ارز ديجيتال
(بيت كوين ) در يك مرغداري متروكه در شهرستان صومعه‌سرا، موضوع را بررسي و با هماهنگي مقام قضايي از اين مرغداري بازرسي بعمل آوردند كه طي آن موفق شدند 72 دستگاه استخراج ارز ديجيتال (بيت كوين ) به ارزش هفت ميليارد ريال كشف و ضبط كنند.
به گفته وي در اين رابطه يك متهم 47 ساله دستگير و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي تحويل داده شد.