kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

وام زلزله‌زدگان کرمانشاه تاکنون امهال نشده‌ است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به تلاش‌ها برای امهال تسهیلات زلزله‌زدگان گفت: تاکنون تصمیمی برای امهال مجدد وام زلزله‌زدگان گرفته نشده است.

«جلیل بالایی» در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: براساس قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی، تسهیلات خسارت دیدگان ناشی از بلایای طبیعی به مدت دو سال از روز بروز حادثه امهال خواهد شد. وی افزود: زمان بازپرداخت تسهیلات زلزله‌زدگان استان کرمانشاه که وام های آنها به مدت دو سال امهال شده بود، ۲۱ آبان ماه فرا رسید و اکنون آنان باید اقساط تسهیلات خود را پرداخت کنند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کاهش و یا افزایش زمان امهال این تسهیلات تنها با مصوبه مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است، گفت: استاندار کرمانشاه در چند ماه گذشته به منظور امهال مجدد تسهیلات زلزله زدگان علاوه بر مجلس با سران سه قوه، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه نامه‌نگاری‌های متعددی کرده است.
بالایی، با بیان اینکه این مذاکرات تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است، گفت: دیروز نیز پیشنهاد جدیدی را در رابطه با امهال تسهیلات زلزله زدگان به وزیر کشور دادیم که در هیئت دولت مطرح شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه توضیح داد: در صورتی که زلزله زدگان استان کرمانشاه پس از ۲۱ آبان ماه امسال اقساط تسهیلات امهال شده خود را پرداخت نکنند، شامل جرایم بانکی خواهند شد.
بالایی به زلزله زدگان استان توصیه کرد به منظور جلوگیری از متضرر شدن باز پرداخت تسهیلات خود را به موقع انجام دهند. با این حال استاندار کرمانشاه روز دوشنبه (یازدهم آذرماه) از پیگیری درخواست امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده براساس مکاتبه صورت گرفته با رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات مردم درخواست امهال تسهیلات مناطق زلزله‌زده دوباره مطرح و براساس دلایل ذکر شده، موافقت اولیه کسب شد.«هوشنگ بازوند» با اشاره به مشکلات مالی مردم مناطق زلزله‌زده اعلام کرد: مردم سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی از تمامی توان مالی خود برای ساخت و ساز استفاده کرده اند و بر این اساس از مهرماه درخواست امهال وام‌ها در دیدارهای مختلف با مسئولان را مطرح کرده که امیدوارم این مهم تحقق یابد. طبق مصوبه اردیبهشت ۱۳۹۷ هیات دولت وام‌های بانکی خسارت دیدگان زمین لرزه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ کرمانشاه، از زمان وقوع حادثه به مدت ۲ سال مشمول قانون امهال شدند و اقساط وام‌های خود را پرداخت
نکردند.