kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
پرونده هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز بسته می‌شود

رقابت نزدیک استقلال، شهرخودرو و سپاهان صدر جدول به کدام تیم می‌رسد؟

در حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم استقلال و شهرخودرو امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.


سرویس ورزشی-

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز گذشته با برگزاری دو بازی آغاز شد. در بوشهر دیدار دو تیم پارس جنوبی جم و ماشین‌‌سازی‌تبریز در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. نیمه نخست بازی در حالی شروع شد که در همان دقایق اول (دقیقه ۳) پارس جنوبی روی پاس محمد نوری و ضربه علی عبدالله زاده به گل رسید و از رقیب پیش افتاد. شاگردان کمالوند با وجود اینکه تا دقیقه ۷۱ مقابل رقیب موفق به حفظ تک گل خود شده بودند اما این شاهین توکلی بود که در همین دقیقه برای ماشین ‌سازی گلزنی کرد تا نتیجه بازی را مساوی کند. در ادامه این دیدار هر دو تیم برای باز کردن دروازه حریف موقعیت‌هایی ایجاد کردند اما برای رسیدن به گل و پیروزی در این مسابقه کافی نبود.
در تهران هم جدال تیم‌های سایپا و فولاد با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. سایپا که هفته‌هاست نتوانسته گلزنی کند، در این دیدار بازی هجومی را در دستور کار خود قرار‌داد و در دقایقی از بازی هم فرصت‌های خوبی برای باز کردن دروازه به دست آورد اما بی‌دقتی شاگردان ابراهیم صادقی اجازه نداد نارنجی پوشان تهرانی به گل برسند. در مقابل سفید پوشان فولاد هم یکی دو فرصت گلزنی ایجاد کردند که عملکرد خوب مدافعان سایپا اجازه نداد شاگردان جواد نکونام به گل برسند.
تقابل حساس استقلال و شهر خودرو
اما در ادامه دیدارهای هفته سیزدهم‌، امروز پنجشنبه 6 بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار تیم‌های استقلال و شهرخودرو در ورزشگاه بزرگ آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند. شهرخودرو با 23 امتیاز و هم امتیاز با سپاهان در رده دوم است و استقلال با یک بازی بیشتر یک امتیاز کمتر از این تیم دارد. سپاهان در این هفته خارج از خانه بازی دارد و تیم پیروز این بازی شانس صدرنشینی خواهد داشت.
شهرخودرو با نام پدیده از لیگ چهاردهم در لیگ برتر شرکت کرد ولی از فصل گذشته با هدایت یحیی گل محمدی از یک تیم معمولی به تیم مدعی تبدیل شد. شهرخودرو دوره قبل سهمیه پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرد و در این فصل کمتر از قهرمانی این تیم را راضی نگه نمی‌دارد.
استقلال پس از آنکه لیگ را بسیار بد آغاز کرد به 6 برد پیاپی دست یافت تا مدعی جدی قهرمانی شود و هفته قبل در اصفهان برابر سپاهان نتیجه مطلوبی کسب کرد. شهرخودرو در سال‌های اخیر حریف دردسر‌سازی برای استقلال بوده و نه تنها در 2 فصل اخیر مقابل این تیم شکستی نداشته بلکه موجبات برکناری دو سرمربی قبلی استقلال را فراهم کرده است.
هم تقابل‌های شهرخودرو با استقلال و هم جدال‌های اخیر گل محمدی با آبی پوشان کم گل بوده است. در 10 مصاف قبلی دو تیم فقط در یک بازی هر دو طرف موفق به گلزنی شدند و در 3 مصاف اخیر استقلال با یحیی تنها یک گل زده شده است ولی فرم این روزهای استقلال نویدبخش یک بازی پرگل است. استقلال تنها تیم این فصل است که بازی‌های آن به طور متوسط بیش از 3 گل در هر بازی داشته است. آبی‌پوشان تبدیل به نخستین تیم تاریخ لیگ برتر شدند که در 8 بازی پیاپی بیش از یک گل در هر بازی زدند.
استقلال برای حفظ رکورد خود در این هفته باید از مانع بلندی به نام مهدی رحمتی عبور کند. رکورددار بسته نگه داشتن دروازه اش در تاریخ لیگ برتر انگیزه‌های زیادی برای جدال با تیم سابق خود دارد.
ذوب آهن اصفهان- پرسپولیس
در دیگر بازی مهم این هفته تیم‌های ذوب آهن و پرسپولیس در اصفهان با یکدیگر دیدار می‌کنند. ذوب آهن بعد از اولتیماتوم به علیرضا منصوریان نباخت و یک برد و یک مساوی در کارنامه منصوریان درج شد و اکنون این تیم به مانع سخت و بلندی به نام پرسپولیس رسیده هرچند این مسابقه در اصفهان برگزار می‌شود اما بعید است که هواداران ذوب آهن بیشتر از هواداران پرسپولیس در ورزشگاه باشند.
غیبت احتمالی علیرضا بیرانوند در این مسابقه شاید خبر خوشی برای علیرضا منصوریان و تیمش باشد. بیرانوند که در جمع سه نامزد بازیکنان برتر سال آسیا قرار گرفته بود مسافرتی طولانی به شرق آسیا و کشور هنگ کنگ داشت و بعید است با این وضعیت کالدرون از او در این مسابقه استفاده کند.
کالدرون که بعد از باخت خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان زیر فشار انتقادها قرار گرفته به دنبال پیروزی است. او باید یک مربی استقلالی را شکست بدهد تا به وضعیت تیمش سامان بدهد. پرسپولیس که یک بازی معوقه هم دارد در صورت پیروزی در همان رده چهارم جدول باقی می‌ماند.
نساجی مازندران- سپاهان اصفهان
بازی نساجی با پرسپولیس به دلیل آلودگی هوا لغو شد و اکنون این تیم با استراحت کافی مقابل سپاهانی قرار می‌گیردکه یک بازی سخت مقابل استقلال انجام داده است. نساجی 7 هفته است که برد نداشته و شاگردان رضا مهاجری برای کسب سومین برد فصل خود در حضور هواداران شان تلاش خواهند کرد. سپاهان هم مثل نفت مسجدسلیمان بدون باخت در صدر جدول قرار دارد و می‌داند اگر در این مسابقه امتیاز از دست بدهد ممکن است صدر جدول را از دست بدهد.
برنامه کامل دیدارهای هفته سیزدهم به این شرح است:
پنجشنبه 14 آذر 1398
*استقلال............................................. شهر خودرو (ساعت 15)
*تراکتور................... شاهین شهرداری‌بوشهر (ساعت 15:30)
*گل گهرسیرجان................. نفت‌ مسجدسلیمان (ساعت 16)
*نساجی مازندران..................................سپاهان (ساعت 16)
*صنعت نفت آبادان................................پیکان (ساعت 16:15)
*ذوب آهن......................................پرسپولیس (ساعت 17:30)