kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

اخبار کوتاه از فوتبال



  پرونده پروپئیچ و استقلال بسته شد
فیفا پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره دیروز طلب ۴۳۰ هزار دلاری پروپئیچ، بازیکن سابق استقلال را از محل درآمدهای این باشگاه در فیفا پرداخت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که روند پرداخت پول به پروپئیچ از سوی فیفا به خاطر محدودیت‌های قوانین بانکی حدود ۵ ماه طول کشید. کپین، وکیل پروپئیچ در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد و گفت: بالاخره پرونده پروپئیچ و استقلال بسته شد. فیفا از طرف باشگاه استقلال پول این بازیکن را پرداخت کرد.
کفاشیان:برکناری ویلموتس اشتباه است
رئیس‌پیشین فدراسیون فوتبال ایران موافق تغییر سرمربی تیم ملی و برکناری مارک ویلموتس نیست. کفاشیان در تازه‌ترین صحبت‌هایش اظهار داشت: اعتقادم این است اگر یک مربی را با مطالعه انتخاب می‌کنیم باید حمایتش کنیم تا جلو برود و کارش را بکند. اینکه با یک یا دو باخت بخواهیم تصمیم به تغییر بگیریم، باعث تضعیف تیم ملی می‌شود. حتما مربی بعدی هم بیاید همین بلا سرش می‌آید و آخر سر تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد. نمی‌دانم شرایط تیم ملی چه بوده است و در جریان آن نیستم ولی موافق نیستم که یک مربی بیاید و بعد از یک مدت کوتاه او را عوض کنند تا مربی جدید هم از صفر کارش را شروع کند؛ مگر اینکه یک مربی آشنا یا مربی ایرانی باشد و از صفر شروع نکند. اگر از صفر شروع کند بازهم زمین می‌خوریم.
انتشار اسناد پرداخت پول ترابوزان به استقلال
بحث انتقال سیدمجید حسینی از باشگاه استقلال ایران به باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه بعد از گذشت یک سال هنوز هم خبرساز است.چندی پیش بود که یکی از ایرانی‌های مقیم ترکیه مدعی شد برای کمک به باشگاه استقلال، چک باشگاه ترابوزان اسپور بابت حق انتقال مجید حسینی را از استقلال گرفته و مبلغ ۸۸ هزار یورو به صورت نقد در اختیار باشگاه ایرانی گذاشته است تا کار آبی‌های تهران برای پرداخت قرارداد آندره استراماچونی سرمربی تیمشان راه بیافتد. اما استقلالی‌ها باوجود دریافت این پول، در نامه‌ای به ترابوزان اسپور خواهان عدم پاس شدن این چک می‌شوند و شماره حساب اسماعیل خلیل زاده رئیس‌هیئت مدیره را در اختیار طرف ترکیه‌ای قرار می‌دهند. به این ترتیب استقلال هم پول انتقال مجید حسینی را نقدی از این ایرانی دریافت کرد و هم جلوی پاس شدن چکی که دست وی بوده است را می‌گیرد. این مسائل باعث شکایت این فرد ایرانی به سفارت ایران در ترکیه شد و خبر آن در رسانه‌های ترکیه هم بازتاب داشته است. طبق اعلام برخی از گزارش‌های غیر رسمی، حتی مجید حسینی هم به تهران آمده تا بابت این مسائل توضیحاتی را ارائه بدهد. اسناد پرداخت ۸۸ هزار یورو ترابوزان اسپور به باشگاه استقلال هم منتشر شده است.
دنیزلی: همچنان روی قول قهرمانی تراکتور هستم
دنیزلی سرمربی تراکتور‌سازی گفت: موقعیت کنونی تراکتور در جدول رده‌بندی از نظر روانی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما این موضوع برای ما زیاد مهم نیست؛ چرا که می‌دانیم تیم‌های بالای جدول یک الی دو بازی بیشتر از ما انجام داده‌اند. پس از انجام بازی‌های عقب افتاده، جایگاه واقعی‌مان در جدول مشخص می‌شود. دنیزلی خاطرنشان کرد: به هواداران و تیم خودم اعتماد دارم و هدفمان همچون روز اول بوده و تغییری نکرده است. ما دنبال قهرمانی هستیم. دنیزلی ادامه داد: شکل بازی و ترکیب تیم من هفته به هفته تغییر می‌کند، هیچ گاه بدون رسیدن به مرحله «عالی» راضی نمی‌شوم. ما در طول 10 هفته، بیشتر ضعف انفرادی داشتیم نه ضعف تیمی که جبران این موضوع آسان است. به هر حال برای هر بازی برنامه داریم، اما اجرا‌کننده‌های آن بازیکنان هستند.
ترابوزان خواستار چشمی شد؟
سایت «گازتا دامگا» ترکیه مدعی شد که باشگاه ترابوزان اسپور برای تقویت تیمش در نقل و انتقالات زمستانی به دنبال جذب روزبه چشمی مدافع استقلال است.پیش از این نیز چشمی در برنامه‌های این باشگاه قرار داشت. این مدافع 26 ساله با تیم ایرانی قرارداد دارد و برای جذب او ترابوزان باید مبلغ زیادی پرداخت اما مسئولان باشگاه ترابزون قصد دارند با کمترین هزینه او را جذب کنند. این درحالی است که استراماچونی، سرمربی استقلال از مسئولان این باشگاه خواسته تا با بازیکنان باتجربه قراردادهای بیشتر از یک سال امضا کنند.